ေက်းဇူးတင္လႊာ


ဒီစာမ်က္ႏွာေလးျဖစ္ေျမာက္ဖုိ႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီေပးၾကတဲ့
ဘေလာ့ဂ္စာမ်က္ႏွာေပၚက စီနီယာေတြအားလံုး ဂ်ဴနီယာေတြအားလံုး
ဘေလာ့ဂ္ခ်စ္သူေတြအားလံုးကုိ ေက်းဇူးအထူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ။
ေအာင္ေျမ စာမ်က္ႏွာမွာ ခဏတာေရာက္ခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ တစ္ခုေလးေလာက္ အမွတ္တရျဖစ္သြားခဲ့ရင္ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။
ဒီအတြက္ ပင္ပန္းရ၊ ႀကိဳးစားရ တာေတြက ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဆုရည္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္လို႔ ….

Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog

Thursday, July 31, 2008

ျဗဟၼစုိရ္တရားေလးပါး ( အခ်စ္ဆုိတာဘာလဲ )

အခ်စ္အမ်ိဳးအစားမ်ား

အပ်ိဳ၊ လူပ်ိဳအခ်စ္ = ေတြ႕ျမင္ အနားမွာေနရင္ ေက်နပ္ ခ်မ္းသာျခင္း။
ဖုိ၊ မ အခ်စ္ = ထိေတြ႕ ကိုင္တြယ္ လိင္ဆက္ဆံရရင္ ခ်မ္းသာျခင္း။
သူငယ္ခ်င္းအခ်စ္ = သူ႔အက်ိဳးကုိ လုိလားၿပီး အတူတူ ကစားရရင္ ခ်မ္းသာျခင္း။
မိဘက သားသမီးအခ်စ္ = ေပးဆပ္ျခင္းျဖင့္ ႀကီးပြားတုိးတက္လာသည္ကုိ ခ်မ္းသာျခင္း။
သားသမီးက မိဘခ်စ္ = အရိပ္ပင္ႀကီးရွိ၍ ခ်မ္းသာျခင္း။
ေမာင္ႏွမ အခ်စ္ = ကုိယ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္သူဟု ယူဆ၍ ခ်မ္းသာျခင္း။
ေဆြမ်ိဳး အခ်စ္ = ကုိယ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္သူဟု ယူဆ၍ ခ်မ္းသာျခင္း။
မိတ္ေဆြ = အျပန္အလွန္ ကူညီတတ္ေသာ ေဆြမ်ဳိး မေတာ္သူ။

အခ်စ္စစ္၏ အဂၤါမ်ား (သုိ႔မဟုတ္) ျပည့္စံုေသာအခ်စ္၏အဂၤါမ်ား

ေမတၱာ = မေရာက္ေသးေသာ ဒုကၡမ်ား မေရာက္ေအာင္ ႀကိဳတင္ ေဆာက္ရြက္ျခင္း။
က႐ုဏာ = ေရာက္ေနေသာ ဒုကၡမ်ားကုိ ပေပ်ာက္ေအာင္ ၀ုိင္း၀န္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း။
မုဒိတာ = ေအာင္ျမင္ ခ်မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္သည္ကုိ ေတြ႕လွ်င္ ၾကည္ႏူး ေက်နပ္ျခင္း။
ဥေပကၡာ = မိမိကုိ ထိခိုက္ေစသည့္ ကိစၥမ်ားကုိ အျပစ္မတင္ဘဲ ခြင့္လႊတ္ျခင္း။

မည္သည့္အခ်စ္မ်ိဳးမဆုိ အထက္ပါ အဂၤါ(၄)ရပ္ႏွင့္ ျပည့္စံုလွ်င္ အမွန္တကယ္ ခ်စ္တာပါလုိ႔ သတ္မွတ္ရပါမည္။ မဂၢင္(၈)ပါး၊ (၂၄)ပစၥည္း ႏွင့္ သတိပ႒ာန္(၄) ပါး ကၽြမ္းက်င္မွသာ အထက္ပါ အဂၤါေလးရပ္ ျပည့္စံုႏုိင္ပါသည္။

လူသားအားလံုး အခ်စ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ ခံစားႏုိင္ၾကပါေစ။
လူသားအားလံုး တကယ္ခ်စ္တတ္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ၾကပါေစ။
အခ်စ္ေၾကာင့္ ေလာကႀကီး သာယာလွပပါေစ။

Monday, July 28, 2008

ကန္ေတာ့ပလႅင္








ကန္ေတာ့ပလႅင္ ဘုရားသည္ ကြမ္းေတာင္ ေပါက္လိုဏ္ ေလးဆင့္ ဂူဘုရား ျဖစ္ၿပီး ေအဒီ (၁၂၀၃) တြင္ နရပတိ စည္သူမင္း တည္ခဲ့သည္။ ဘုရားမၿပီးမီ နရပတီ စည္သူမင္း အနိစၥ ေရာက္သြား သျဖင့္ သားေတာ္ နားေတာင္း မ်ားမင္းက လက္လက္ တည္ခဲ့ရာ (၂၆) မတ္ (၁၂၂၇) တြင္ ၿပီးစီးခဲ့သည္။

ကန္ေတာ့္ပလႅင္ ဘုရားအတြင္းရွိ နံရံမ်ားကုိ ထံုးသုတ္ခဲ့ ၾကသျဖင့္ ဘုရားရွိ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား ပ်က္စီး ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည္။

ကန္ေတာ့ပလႅင္ ဘုရား၌ မူလက စိန္တန္းမ်ား တစ္ေလွ်ာက္ တြင္ စဥ့္ကြင္းမ်ား အျပည့္ ရွိခဲ့ ေသာ္လည္း ယခုတြင္ စဥ့္ကြင္း အနည္း ငယ္သာ ေတြ႕ရ ေတာ့သည္။

ကန္ေတာ့ပလႅင္ ဘုရား၏ အုတ္စီ အုတ္နင္း ႏွင့္ တည္ေဆာက္ပံု ဗိသုကာ လက္ရာ အဆင့္ အတန္း ျမင့္မား သည္။ ဘုရား၏ အေပၚထပ္ႏွင့္ ေအာက္ထပ္ ခ်င္မိတ္ တုိးတန္း ေအာက္ရွိ ေဖာင္းလံုး တန္းကုိ သဲေက်ာက္ မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားသည္။ ဘုရား၏ ေထာင့္မ်ားတြင္ က်င္တြယ္ပံု ေထာင့္ခ်ဳပ္ ေက်ာက္တံုးမ်ား ထည့္သြင္း ျပဳလုပ္ ထားသည္။

ဝန္ခံခ်က္ ။ ပံုေတာ္မ်ားကုိ www.ancientbagan.com မွ ရယူထားပါသည္။

Thursday, July 24, 2008

ေရႊဂူႀကီးဘုရား






ေရႊဂူႀကီး


ေရႊကူႀကီး ဘုရားသည္ ကြမ္းေတာင္ေပါက္ လုိဏ္တစ္ဆင့္ဂူ ဘုရားႀကီး ျဖစ္ၿပီး ေအဒီ(၁၁၃၁) တြင္ အေလာင္း စည္သူမင္း ေအဒီ(၁၁၁၃-၁၁၆၃) တြင္ တည္ခဲ့သည္။ အေလာင္းစည္သူ မင္းသည္ ပုဂံထီးနန္းကုိ ဆက္ခံ ၿပီးေနာက္ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ညိွႏႈိင္း တုိင္ပင္ကာ သာ၀တၱိျပည္၊ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းရွိ ဂႏၶကုဋီ တုိက္ေတာ္ပံုစံကုိ အတုယူ၍ နန္းဦးတြင္ ေစတီ တည္ကာ ေရႊဂူႀကီး ဘုရားဟု အမည္ေပးခဲ့သည္။ အေလာင္း စည္သူ ထီးနန္းရရွိ ၿပီးေနာက္ ေရွးဦးစြာ တည္သည့္ ဘုရားျဖစ္၍ အေလာင္းစည္သူ မင္းအား ေရႊဂူဒါယကာ ဟု ေခၚၾက သည္။

ေရႊဂူႀကီးဘုရားရွိ ေက်ာက္စာ အရ အေလာင္းစည္သူမင္းသည္ ေျမမွ ေပါက္တက္ လာသကဲ့သုိ႔ တင့္တယ္ သပၸါယ္ေသာ ဤဂႏၶကုဋီတုိက္ ျဖစ္ေသာ ေရႊဂူကုိ တည္ထားေၾကာင္း ႏွင့္ ဤေရႊဂူကုိ (၁၉) ဧၿပီ (၁၁၃၁) တြင္ စတင္တည္ၿပီး (၁၆) ဒီဇင္ဘာ (၁၁၃၁) တြင္ ၿပီးစီး ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ေရႊဂူႀကီး ေက်ာက္စာကုိ ပါဠိဘာသာ ဂါထာ (၁၀၀) ျဖင့္ ေရးထုိး ထားၿပီး အဆံုးတြင္ သသၤက႐ုိက္ ဘာသာျဖင့္ ေရးထုိးထားသည္။

ေရႊဂူႀကီး ဘုရားတြင္ အဂၤေတပန္း၊ အဂၤေတ ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ႐ုပ္ပံုအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘီလူး ပန္းဆဲြ၊ မုခ္တံကဲ၊ စဥ့္ကြင္းအခ်ိဳ႕ ႏွင့္ နံရံေပါင္းကူး (မုခ္ခံုး) မ်ားကုိ ေလ့လာႏိုင္သည္။

အေလာင္းစည္သူ မင္း၏သား နရသူ သည္ ဖခင္ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနစဥ္ ဖခင္အား ေရႊဂူႀကီး ဘုရား အတြင္းသုိ႔ ေရႊ႕ေျပာင္းထားၿပီး ေနာက္ပုိင္းတြင္ အ၀တ္ျဖင့္ ဖိသတ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရႊဂူ ဒါယကာ အေလာင္းစည္သူ မင္းသည္ မိမိ၏ ေကာင္းမႈေတာ္ ေရႊဂူႀကီး ဘုရား အတြင္းတြင္ နတ္ရြာစံခဲ့ ရသည္။

ဝန္ခံခ်က္ ။ ပံုေတာ္မ်ားကုိ www.ancientbagan.com မွ ရယူထားပါသည္။

Sunday, July 20, 2008

သီရိမာ၀တၳဳ


ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္သည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္၌ သတင္းသံုးေတာ္မူ ေသာအခါ သီရိမာ မည္ေသာ ျပည့္တန္ဆာမအိမ္၌ ရွစ္ပါးေသာ ရဟန္းတုိ႔ကုိ ေကာင္းမြန္စြာ အၿမဲလုပ္ေကၽြး၏။ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သီရိမာ၏ အဆင္း၌ တပ္မက္ေမာသည္ ျဖစ္၍ မစားႏိုင္၊ မေသာက္ႏိုင္ တမႈိင္မႈိင္၊ တေခြေခြ ျဖစ္ေနေလသည္။ သီရိမာ သည္လည္း ထုိခဏ၌ စဲြေရာက္လာေသာ ေရာဂါျဖင့္ ေသဆံုးေလသည္။ ဘုရားရွင္သည္ ေသဆံုး၍ (၃)ရက္ေျမာက္ေသာ ေန႔၌ ဖူးဖူးေရာင္ေသာ သီရိမာ၏ အေလာင္းကုိ အသုဘ႐ႈျခင္းငွာ ရဟန္းတုိ႔ႏွင့္ တကြ သုသာန္သုိ႔ ၾကြေတာ္မူလွ်င္ ထုိရဟန္းလည္း လုိက္ေလသည္။ ဘုရားရွင္သည္ ခ်စ္သားတုိ႔ ၀ိညာဥ္ရွိစဥ္ အခါ၌ သီရိမာကုိ ဥစၥာတစ္ေထာင္ေပးမွ တစ္ေန႔ရသည္။ ယခုကား တစ္ခ်င္ေရြးမွ် ေပးမည့္သူမရွိ၊ အခ်ည္းႏွီး အလကား မွ်ယူမည့္သူ မရွိတကား ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၍ ပႆ စိတၱကတံ ဗိမၺံ ဂါထာကုိ ေဟာေတာ္မူသည္။ သတၱ၀ါရွစ္ေသာင္း တရားေကာင္းကုိ ရေလကုန္၏။ ထုိရဟန္းလည္း ေသာတာပန္ ျဖစ္သည္။

ပႆ စိတၱကတံ ဗိမၺံ၊
အ႐ုကာယံ သမုႆိတံ။
အာတုရံ ဗဟုသကၤပၸံ၊
ယႆ နတၳိ ဓု၀ံ ဌိတိ။


(ျမန္မာကဗ်ာ)
ဆန္းၾကယ္၀တ္စား ထုထား႐ုပ္သြင္၊
သံုးရာ႐ုိးေထာက္ ကုိးေပါက္ထုိးက်င္၊
လူမုိက္အမ်ား ဆန္းျပားစိတ္ထင္
လာ႐ႈစမ္း ပ်က္ခမ္းဤကုိယ္ပင္။


Behold this beautiful body, a mass of sores, a heaped-up (lump), diseased, mush thought of, in which nothing lasts, nothing persists.

စကားေျပ ။ စိန္၊ ေရႊ၊ ရတနာတုိ႔ကုိ ဆင္ျပင္၍ ဆန္းဆန္းၾကယ္ၾကယ္ ဆင္ယင္ထားေသာ ပန္းပုသမား ထုထားေသာ အ႐ုပ္ႏွင့္တူေသာ အနာေရာဂါ စုစုေပါင္းတည္ေနရာ သံုးရာေသာ အ႐ုိးတုိ႔သည္ တုိင္ကဲ့သို႔ ေထာက္ၿပီး ယိမ္းယုိင္ေသာ အိမ္အုိႏွင့္ တူသျဖင့္ နာက်င္ေသာ ပုထုဇဥ္ လူသားမ်ား ဆန္းဆန္း ျပားျပား ႀကံစည္ စိတ္ကူးအပ္ေသာ (ကိုးေပါက္ဒြါရ အမာ၀ရွိေသာ) ဤကုိယ္ကုိ ႐ႈၾကပါေလာ့။ ဤခႏၶာကုိယ္ႀကီးသည္ အၿမဲတာရွည္ မတည္တံ့ႏိုင္ေပ။

ဆရာေတာ္ ဦးသီလာစာရ
(႐ုိးမတိမ္ မဟာေအာင္ေျမေက်ာင္း)

ကသုိင္း (၁၀)မ်ိဳး

ကသုိင္း (၁ဝ)မ်ိဳး






















(၁)ပထ၀ီ။
(၂)အာေပါ။
(၃)ေတေဇာ။
(၄)၀ါေယာ။
(၅)နီလ (အညိဳေရာင္ကသုိဏ္း)။
(၆)ပီတ (အ၀ါေရာင္)။
(၇)ေလာဟိတ (အနီေရာင္)။
(၈)ၾသဒါတ (အျဖဴေရာင္)။
(၉)အာကာသ (ဟင္းလင္းျပင္)။
(၁၀)အာေလာက (အလင္းေရာင္)။

Friday, July 18, 2008

သံေတာ္ၾကားဘုရား



သံေတာ္ၾကား


သံေတာ္ၾကား ဘုရားသည္ ပုပၸါးေတာင္ရွိ အစိမ္းေရာင္ ေခ်ာ္ေက်ာက္ ( Tuff stone ) မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားသည့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္ ျဖစ္ၿပီး ေအဒီ(၁၂၈၄)တြင္ နရသီဟပေတ့မင္း က တည္ခဲ့သည္။

သံေတာ္ၾကား ဘုရားတည္ရွိသည့္ ေနရာသည္ ပုဂံနန္းေတာ္ အနီးတည္ရွိၿပီး ဘုရင္၏အသံ (သုိ႔မဟုတ္) သမ္းေ၀ သည့္အသံကုိ ၾကားႏိုင္သည့္ ေနရာ၌ ရွိသည့္အတြက္ သံေတာ္ၾကား၊ သမ္းေတာ္ၾကား စသည့္ အမည္မ်ား ေခၚခဲ့ရာမွ ယခုအခါ သံေတာ္ၾကား ဟုသာ ေခၚၾကသည္။

သံေတာ္ၾကားး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုသည္ အျမင့္ (၆.၁၀) မီတာ၊ ေပ (၂၀)ခန္႔ ျမင့္သည္။ ၁၉၇၅ ပုဂံ ငလ်င္ဒဏ္ ေၾကာင့္ သံေတာ္ၾကား ဘုရား၏ ဦးေခါင္းေတာ္ ျပဳတ္က် ပ်က္စီးသြားခဲ့ရာ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဦးစီးဌာနမွ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ထားသည္။

ဝန္ခံခ်က္ ။ ပံုေတာ္မ်ားကုိ www.ancientbagan.com မွ ရယူထားပါသည္။

Monday, July 14, 2008

ဥပါလိသိမ္







ဥပါလိသိမ္


ဥပါလိသိမ္ သည္ ရဟန္းမ်ား သိမ္၀င္ရာ သိမ္ အေဆာက္အဦ ျဖစ္ၿပီး ပုဂံေခတ္က ရွိခဲ့ေသာ အုတ္ခံု အေဟာင္းေပၚ တြင္ ေအဒီ(၁၇၉၃)က သိမ္ အေဆာက္အဦ အသစ္ ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥပလိသိမ္ ၏ အေနာက္ဘက္ မုခ္ ေျမာက္နံရံတြင္ အေနာ္ရထာ မင္းႀကီး ႏွင့္ ဥပါလိမေထရ္ တုိ႔က သိမ္သမုတ္ ေၾကာင္း နံရံမင္စာ ရွိသျဖင့္ ဥပါလိသိမ္ဟု ေခၚတြင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပါလိသိမ္ အတြင္းတြင္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား ျဖစ္သည့္ ႏွစ္က်ိတ္ ရွစ္ဆူ ဘုရားမ်ား၊ ဗုဒၶ ေတာထြက္ခန္း၊ ဆံေတာ္ပယ္ခန္း စသည့္ ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ကြက္မ်ား၊ ကႏုတ္ပန္း ႏွင့္ ျခဴးပန္း ျခဴးႏြယ္မ်ား၊ နံရံေအာက္ ဘက္တန္း မ်ားတြင္ ျမတ္စြာဘုရား ၀ါဆုိစဥ္မ်ား ရွိသည္။

ဥပါလိသိမ္ အျပင္ဘက္ရွိ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ အဂၤေတ ပန္းေတာ့ လက္ရာမ်ားကုိ ေလ့လာႏိုင္ သည္။

(၈) ဇူလုိင္ (၁၉၇၅) ငလ်င္ဒဏ္ ေၾကာင့္ ဥပါလိသိမ္ အမုိးအက္ကဲြကာ အတြင္းဘက္သုိ႔ အိက် ခဲ့သည့္ အတြက္ အတြင္း နံရံမွ ခရစ္(၁၈) ရာစု နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ မင္စာမ်ား ပ်က္စီး ဆံုး႐ႈံးသြားခဲ့ရသည္။

ဝန္ခံခ်က္ ။ ပံုေတာ္မ်ားကုိ www.ancientbagan.com မွ ရယူထားပါသည္။

Sunday, July 13, 2008

လူခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ (၂၅)

နိဂံုး

လူကုိ ေကာင္းက်ိဳးျပဳႏုိင္သည္မွာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကုိ ထိထိေရာက္ေရာက္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေကာင္းက်ိဳးျပဳ ႏုိင္သည္မွာ လူခ်မ္းသာမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲသားက ေကာင္းက်ိဳးမျပဳႏုိင္ဘူးလား ေမးမူ ျပဳေတာ့ ျပဳႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သိပ္ၿပီးမထိေရာက္လွေပ။ သိပ္ၿပီး မတြင္က်ယ္ေပ။ လူခ်မ္းသာတုိင္းေရာ ေကာင္းက်ိဳး ျပဳႏုိင္ပါသလား ေမးျပန္မူ လူခ်မ္းသာတုိင္းေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးျပဳ ႏုိင္သည္မဟုတ္။ စိတ္ခ်မ္းသာ ေသာ လူခ်မ္းသာသည္သာ ေကာင္းက်ိဳး ျပဳႏုိင္သည္။ စိတ္မခ်မ္းသာေသာ လူခ်မ္းသာတုိ႔က ေကာင္းက်ိဳး မျပဳႏုိင္ၾက။ သုိ႔ရာတြင္ လူတုိင္းက လူခ်မ္းသာ ျဖစ္ခ်င္ၾက၍ လူခ်မ္းသာဖုိ႔က ေတာ့အေရးႀကီးသည္။

လူခ်မ္းသာ ျဖစ္ေစႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္အလက္ တုိ႔ကုိ စာေတြ႕မ်က္ေတြ႕ ဥာဏ္မီသေလာက္ တင္ျပထား ပါသည္။ လူခ်မ္းသာ ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ ေစတနာျဖင့္ ျဖစ္သည္။ လူခ်မ္းသာျဖစ္၍ လူႏွင့္ လူ႔ဆုိင္ရာ အားလုံးကုိ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေစခ်င္၍ ျဖစ္သည္။ လူခ်မ္းသာ စာတမ္းပါ အေၾကာင္း အခ်က္ အလက္ တုိ႔ကုိ ေစ့ေစ့ငုငု ဖတ္႐ႈမွတ္သား လုိက္နာ က်င့္ႀကံ ႏုိင္ၾက၍ လူခ်မ္းသာမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။ လူခ်မ္းသာမ်ား ျဖစ္ၾက ၿပီးလွ်င္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခြင္က ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ တုိ႔ကုိလည္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾက ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းပတၳနာ ျပဳအပ္ပါသည္။


သေဗၺသတၱာ သုခိတာ ေဟာႏၱဳ ။
သတၱ၀ါအားလံုး ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ ။
ျမန္မာလူငယ္မ်ား ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ ။

ေမတၱာျဖင့္
ဓမၼပိယဆရာေတာ္၊ အရွင္သံဝရာလကၤာရ
၁၃၆၂-ခုႏွစ္၊တပုိ႔တဲြလဆန္း(၂)ရက္
(၂၅-၁-၂၀၀၁)

Saturday, July 12, 2008

လူခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ (၂၄)

ခ်မ္းသာလုိလွ်င္ မိတ္ေကာင္းရွိရမည္

မိတ္ေဆြေကာင္းဟူသည္ ခ်စ္ဖုိ႔ ခင္ဖုိ႔ေကာင္းျခင္း၊ ေလးစားစရာ ဂုဏ္အဂၤါမ်ား ရွိျခင္း၊ စိတ္ေနသေဘာထား ျပည့္၀ျခင္း၊ ေျပာစရာ ဆုိစရာရွိလွ်င္ ေျပာတတ္ ဆုိတတ္ျခင္း၊ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္တတ္ျခင္း၊ စကားကုိ ေလးေလး နက္နက္ေျပာတတ္ျခင္း၊ သင့္ေလ်ာ္ရာကုိ ညႊန္ျပတတ္ျခင္း ဟူေသာ အရည္အေသြးမ်ားရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ မ်ဳိးျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြေကာင္းတစ္ဦးတြင္ ရွိရမည့္ အရည္အေသြးမ်ားကုိ စာလာ ေပလာအတုိင္း တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အဂုၤတၳိဳရ္ပါဠိေတာ္တြင္လည္း မိတ္ေဆြေကာင္းတုိ႔၏ ဂုဏ္အဂၤါမ်ားကုိ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ မွတ္ခ်က္ျပဳ ေတာ္မူသည္။ မိတ္ေဆြေကာင္း ဟူသည္ သာမန္ သူလုိကုိယ္လုိ ေပးဖုိ႔ ခက္ခဲေသာ ပစၥည္းဥစၥာ သုိ႔မဟုတ္ အခြင့္အေရး၊ အျခားအေရးႀကီးေသာ အရာတစ္ခုခုကုိ ေပးႏုိင္သူ ျဖစ္သည္။ ကူညီဖုိ႔၊ လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ ခက္ခဲေသာ ကိစၥတစ္ခုခုကုိ ကူညီလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရာသည္။ သည္းခံဖုိ႔ခက္ခဲေသာ အမွားအယြင္း တစ္စံုတစ္ရာကုိ သည္းခံႏုိင္သူ ျဖစ္ရမည္။ သူ၏လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကုိ ဖြင့္ေျပာတုိင္ပင္သူ ျဖစ္ရာသည္။ မိမိ၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကုိလည္း ကူညီလွ်ိဳ႕၀ွက္ေပးသူ ျဖစ္ရာသည္။ ေဘးရန္ တစ္စံုတစ္ရာ ေပၚေပါက္လာေသာအခါ မိမိကုိ စြန္႔ပစ္မသြားဘဲ ေဖးမ ကူညီသူ၊ အားေပးႏွစ္သိမ့္သူ ျဖစ္ရာသည္။ တစ္စံုတစ္ခု ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမႈ ေၾကာင့္လည္း မိမိကုိ အထင္ေသး အျမင္ေသး မရွိဘဲ နဂုိပံုမွန္အတုိင္း အဆက္အဆံမပ်က္ အခင္အမင္မပ်က္ လက္တဲြႏိုင္သူ ျဖစ္ရမည္။

ေလာကတြင္ တန္ဖုိးရွိေသာ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေက်ာက္သံပတၱျမား တုိ႔သည္ ရွားပါးပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည္။ ရတနာဟူသည္ ဘုန္းကံနည္းသူ၊ သာမန္လူတုိ႔၏ အသံုးအေဆာင္မဟုတ္ေခ်။ မိတ္ေဆြေကာင္းသည္ ရတနာကဲ့သုိ႔ ရွားပါး ပစၥည္း ျဖစ္သည္။ မရွိမဟုတ္ ရွိပါသည္။ ရွာလွ်င္ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ကံရွိလွ်င္ ေတြ႕ရမည္သာ ျဖစ္သည္။

ေလာကတြင္ လူေတာ္လူေကာင္းဟု သံုးႏႈန္းၾကသည္။ ဗလငါးတန္ႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္ လူေတာ္လည္း ဟုတ္သည္၊ လူေကာင္းလည္း ဟုတ္သည္။ လူေတာ္ လူေကာင္းျဖစ္ရန္အတြက္ ဗလငါးတန္ႏွင့္ ျပည့္စံုရသည္။ ဗလငါးတန္ႏွင့္ ျပည့္စံေသာ လူေတာ္ လူေကာင္းသည္သာ မိတ္ေဆြေကာင္းျဖစ္သည္။


(ဓမၼပိယဆရာေတာ္၊ အရွင္သံဝရာလကၤာရ)
ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။

Thursday, July 10, 2008

လူခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ (၂၃)

သာသနာျပဳ ျမတ္ေကာင္းမႈ

သီလသာသနာ၊ သမာဓိသာသနာ၊ ပညာသာသနာ ဟု သာသနာသံုးရပ္ရွိသည္။ သီလအက်င့္ကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ က်င့္သံုးျခင္းသည္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သာသနာ ျပဳျခင္းမည္ပါသည္။ သမာဓိရေအာင္ တရားထုိင္ျခင္းသည္ မိမိကုိယ္ကုိ သာသာနာျပဳျခင္း မည္ပါသည္။ သူတစ္ပါးအား တရားထုိင္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းျခင္းသည္ သာသနာျပဳျခင္း မည္ပါသည္။ ၀ိပႆနာပညာ စသည္မ်ား ရရွိေအာင္ ၀ိပႆနာ အလုပ္ အားထုတ္ျခင္းသည္ မိမိကုိယ္ကုိ သာသနာျပဳျခင္း မည္ပါသည္။ သူတစ္ပါးအား ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းျခင္းသည္ သူတစ္ပါးအား သာသနာျပဳျခင္း မည္ပါသည္။ ဘုရားရွင္က ဒါနအမႈျပရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသျဖင့္ ဒါနအမႈျပဳျခင္း၊ ျပဳေစျခင္း သည္လည္း သာသနာျပဳသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ယင္းဒါနသည္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ကုိ အားေပးေသာ ဒါနျဖစ္မွသာလွ်င္ သာသနာျပဳဒါန ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ေၾကာက္လုိ႔လွဴျခင္း၊ မေကာင္းတတ္လုိ႔ လွဴျခင္း၊ ဘာမွန္းမသိလွဴျခင္း၊ တစ္ခုခု ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ လွဴျခင္းတို႔သည္ သာသနာျပဳ ဒါန မျဖစ္ႏုိင္ေပ။

ယခုေခတ္ကာလ သာသနာျပဳ ဘုရားဖူးအဖဲြ႕၊ သာသနာျပဳစခန္း၊ ဘာသာသနာျပဳ၊ ညာသာသနာျပဳ ျဖင့္ သာသနာျပဳ ဆုိေသာ ဧရာမနာမည္ႀကီးကုိ ေဖာေဖာသီသီ လႈိင္လႈိင္ႀကီး သံုးစဲြလ်က္ရွိပါသည္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အတြက္ ရည္စူးတာ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ မိမိလုပ္ငန္းေၾကာင့္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ တရားေတြ အဘယ္မွ် တုိးတက္သြားပါသလဲ။ ေသခ်ာစြာ စစ္ေၾကာရန္ လုိမည္ျဖစ္ပါသည္။


(ဓမၼပိယဆရာေတာ္၊ အရွင္သံဝရာလကၤာရ)
ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။

သရပါတံခါး





သရပါတံခါး

သရပါတံခါးကုိ ခရစ္ (၉)ရာစုတြင္ ပ်ဥ္ျပားမင္း ေအဒီ (၈၄၆-၈၇၈)တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ပ်ဥ္ျပားမင္းသည္ ခရစ္(၈၄၉) တြင္ ပုဂံၿမိဳ႕ကို တည္ရာ၌ ပုဂံက်ဳံးၿမိဳ႕႐ုိး ေလးမ်က္ႏွာ ပတ္လည္ တြင္ တံခါး(၁၂)ရပ္ ပါရွိခဲ့သည္။ ထုိတံခါး (၁၂)ရပ္ အနက္ အေရွ႕မ်က္ႏွာ အလယ္ဗဟုိတံခါး ျဖစ္သည့္ သရပါတံခါး တစ္ခုသာ ထင္ထင္ရွားရွား က်န္ရစ္ေတာ့သည္။ သရပါ ဟူေသာ အမည္သည္ ျမားကုိ ဆီးကာေသာ တံခါး ဟု အဓိပၸာယ္ ရသည္။

သရပါ တံခါး၏ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ မဟာဂီရိ နတ္ေမာင္ႏွမ (လက္၀ဲေမာင္ေတာ္ နတ္႐ုပ္၊ လက္ယာ ႏွမေတာ္နတ္႐ုပ္) တုိ႔၏ နတ္ကြန္း မ်ားရွိသည္။

Tuesday, July 8, 2008

သဒၶါ ( သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈ )

သဒၶါ ( သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈ )

ဗုဒၶဘာသာတည္းဟူေသာ အေဆာက္အဦ အတြင္းသုိ႔ ဝင္လုိပါလွ်င္ သရဏဂံုတည္း ဟူေသာ ဝင္ေပါက္မွ ဝင္ရမည္ျဖစ္ရာ သဒၶါ တည္းဟူေသာတရား လက္ကကိုင္၍ ဝင္လာရမည္ဟု ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိင္း သိၿပီးျဖစ္ ပါမည္။ သဒၶါမပါက ဝင္ခြင့္မရ။ သဒၶါဟူသည္ လက္ႏွင့္တူေၾကာင္း၊ ပတၱျမားႏွင့္ တူေၾကာင္း၊ မ်ိဳးေစ့ႏွင့္ တူေၾကာင္း က်မ္းဂန္မ်ားစြာတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထုိမွ်အေရးႀကီးေသာ သဒၶါတရားကုိ ဆန္းစစ္ ေလ့လာလွ်င္ယံုၾကည္မႈ ဟု အၾကမ္းဖ်ဥ္းသိထားၾကပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားေသာ သဒၶါ ၏အနက္အဓိပၸာယ္မွာ က်ယ္ျပန္႔ ေလးနက္လွေပသည္။ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈရွိမွ သဒၶါ ျဖစ္၏ ဟု ေဟာၾကား ေတာ္မူသည္။

(၁) ဘုရား (ဗုဒၶဘုရား)
(၂) တရား (ဗုဒၶတရား)
(၃) သံဃာ (အရိယာသံဃာ)
(၄) ကံ (မိမိျပဳလုပ္ေသာအမႈ)
(၅) ကံ၏အက်ိဳး (မိမိျပဳလုပ္မႈေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား)
(၆) အတိတ္ဘဝ (အရင္ကျဖစ္ခဲ့ေသာဘဝေတြ)
(၇) အနာဂတ္ဘဝ (ေနာက္မွျဖစ္မည့္ဘဝေတြ)
(၈) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ (ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္သြယ္ျဖစ္ေပၚမႈ)။ ။

Monday, July 7, 2008

ငွက္ပစ္ေတာင္





ငွက္ပစ္ေတာင္

ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာမင္း ေအဒီ (၁၀၄၄-၇၇) လက္ထက္တြင္ သထံုမွ ရွင္အရဟံ ပုဂံသုိ႔ၾကြလာ၍ အေနာ္ရထာ မင္းအား ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာကုိ ေဟာၾကားခဲ့သည္။

အေနာ္ရထာ မင္းသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶ သာသနာကုိ သက္၀င္ယုံၾကည္ကာ ပုဂံျပည္သူ ျပည္သားတုိ႔ကုိလည္း ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာ သက္၀င္ ယံုၾကည္ လာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။ ထုိသုိ႔ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ရွင္အရဟံ၏ လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားသည္ မ်ားစြာ အေရးပါခဲ့သည္။

အေနာ္ရထာမင္းသည္ ရွင္အရဟံ၏ လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ ေအဒီ(၁၀၅၈) တြင္ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ ငွက္ပစ္ေတာင္တြင္ အျမင့္(၁၈) ေပရွိသည့္ ေဂါတမ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ တည္ထား ကုိးကြယ္ခဲ့ သည္။

အေနာ္ရထာမင္း သည္ ရွင္အရဟံထံမွ သထံုတြင္ ပိဋကတ္သံုးပံုရွိေၾကာင္း သိရွိရသျဖင့္ သံတမန္ ေစလႊတ္ ေတာင္းခံခဲ့သည္။ အႏုဟာမင္းက အေနာ္ရထာမင္း၏ ေတာင္းခံခ်က္ကုိ မေပးဘဲ မေခ်မငံတုံ႕ျပန္သျဖင့္ အေနာ္ရထာမင္း သည္ သထံုကုိ ခ်ီတက္ တုိက္ခုိက္ ခဲ့သည္။ သထံုကုိ တုိက္ခုိက္ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ သထံဘုရင္၊ မိဖုရား၊ မွဴးမတ္ အေျခြအရံမ်ား ႏွင့္တကြ ဗုဒၶပိဋကတ္အစံု သံုးဆယ္ႏွင့္ သံဃာေတာ္ (၁၅၀၀)တုိ႔အား ပုဂံသုိ႔ ပင့္ေဆာင္ခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္းသည္ သထံုသံဃာ မ်ား သီတင္းသံုးရန္ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ ငွက္ပစ္ေတာင္အနီးတြင္ ဥမင္မ်ား ႏွင့္ေက်ာင္းမ်ား ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းျခင္း ႏွင့္ ၀တၳဳေျမမ်ား လွဴဒါန္းျခင္း ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

Sunday, July 6, 2008

လူခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ (၂၂)

ခ်မ္းသာခ်င္လွ်င္ စီးပြားေရးကုိသာ ေဇာက္ခ်လုပ္

ႀကီးပြားခ်င္သူသည္ စီးပြားေရးကုိသာ ေဇာက္ခ်လုပ္ကုိင္ရသည္။ ဘုရားႏွင့္စပ္၍ ႀကီးပြားေအာင္ မလုပ္သင့္ သကဲ့သုိ႔ ေက်ာင္းႏွင့္စပ္၍လည္း ႀကီးပြားေအာင္ မလုပ္ထုိက္ပါ။ စီးပြားေရးကိစၥကုိ စီးပြားေရးကိစၥ တစ္ကန္႔၊ ေက်ာင္းကန္၊ ဘုရားကိစၥကုိ ေက်ာင္းကန္ ဘုရားကိစၥ တစ္ကန္၊ သူ႔အကန္႔နဲ႔သူ လုပ္ရသည္။ မေရာေထြး သင့္ေပ။ ဘာသာတရားကုိ မႈိင္းမတုိက္သင့္ေပ။

ႀကီးပြားခ်င္လုိ႔ အဓိ႒ာန္ ပုတီးစိတ္ျခင္း၊ သက္သတ္လြတ္ အဓိ႒ာန္၀င္ျခင္း၊ ဘုရားကုိးဆူ အဓိ႒ာန္၀င္ျခင္း၊ ဓာတ္ ေယာင္ေယာင္၊ နတ္ေယာင္ေယာင္၊ သုိက္ေယာင္ေယာင္၊ နန္းေယာင္ေယာင္၊ ၿဂိဳဟ္ေျပ နံေျပ၊ ယၾတာေခ်ႏွင့္ ဂါထာ မႏၱရား ရြတ္ဖတ္ ပြားသည္မ်ားကုိ စဲြလမ္းယံုၾကည္စြာ မလုပ္သင့္ေပ။ ပုိက္ဆံလုိခ်င္လွ်င္ ပုိက္ဆံလက္ထဲ ေရာက္ေအာင္သာ ရွာရသည္။ အျခားအရာမ်ား မရွာေကာင္းေပ။

ႀကီးပြားခ်င္လွ်င္ စီးပြားေရးကုိသာ ေဇာက္ခ်လုပ္။ ဘာသာေရးကိစၥမ်ား လုိသည္ထက္ မပုိသင့္။ လူသည္ လူႏွင့္ သာတူေအာင္ လုပ္ရန္လုိသည္။ ဘုန္ႀကီးႏွင့္ တူေအာင္ လုပ္ဖုိ႔မလုိ။ လူသည္ လူ႔အလုပ္ကုိသာ လုပ္ရ သည္။

ဘာသာေရးကိစၥက အေပၚယံေၾကာ အကာပိုင္းႏွင့္ အတြင္းသား အႏွစ္သာရပုိင္း ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ ဘာသာေရး ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေသာ ဘုရားပဲြမ်ား၊ အျခားအလွဴအတန္း အခမ္းအနားမ်ား၊ ဘုရားဆင္းတု၊ ဘုရား စြယ္ေတာ္ စသည္မ်ားကုိ ဟုိပင့္၊ သည္ပင့္ကိစၥမ်ား၊ ဘုရားတည္ျခင္း၊ ဘုရားျပင္ျခင္း ကိစၥမ်ား၊ ဂုဏ္ျပဳ ပူေဇာ္ပဲြမ်ား၊ ဘာေန႔ ညာေန႔ စသည့္အခမ္းအနား မ်ားသည္ အေပၚယံေၾကာ အကာကိစၥ မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ထုိကိစၥမ်ားသည္ အတုိင္းအတာႏွင့္သာ ေကာင္းသည္။ သိပ္မမ်ားသင့္ေပ။

ဘုရားဆင္းတု အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေစတီပုထုိးမ်ားသည္ သာသနာ မဟုတ္သကဲ့သုိ႔ ဘုရားထုျခင္း၊ ဘုရားတည္ျခင္း၊ ဘုရားျပင္ျခင္း စသည့္ကိစၥ တုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္လည္း သာသနာျပဳသည္ဟု မေခၚႏုိင္ေပ။ စင္စစ္ သာသနာ ဟူသည္ ဘုရား၏ အဆံုးအမျဖစ္သည္။ ဘုရား၏ အဆံုးအမသည္ ပိဋကသံုးပံုရွိသည္။ ဘုရား၏ အဆံုးအမေတာ္ ပိဋက စာေပမ်ားကုိ ပုိ႔ခ်ျခင္း၊ သင္ယူျခင္း၊ ေဟာျပျခင္း၊ ျပသျခင္း၊ က်င့္ႀကံအားထုတ္ ျခင္းသည္သာ သာသနာျပဳသည္ မည္သည္။

သာသနာျပဳသည္ဟူသည္ မိမိသႏၱာန္တြင္ သာသနာရွိမွ ျပဳလုိ႔ရသည္။ မိမိသႏၱာန္၌ သာသနာမပါဘဲ သာသနာျပဳလုိ႔ မရႏုိင္ေပ။ မိမိ၏ ဖေယာင္းတုိင္မွာ မီးေတာက္ရွိမွ တျခား ဖေယာင္းတုိင္ကုိ မီးကူးလုိ႔ရသည္။ မိမိ ဖေယာင္းတုိင္မွာ မီးမရွိပါဘဲ တျခားဖေယာင္းတုိင္ကုိ မီးကူးလုိ႔ မရႏိုင္ေပ။ တုိးတက္ႀကီးပြားဖုိ႔ ဆုိလွ်င္ သဘာ၀ က်က် ေတြးတတ္ ျမင္တတ္ဖုိ႔၊ သိတတ္ဖုိ႔၊ လုိက္နာ က်င့္သံုးတတ္ဖုိ႔ လုိပါသည္။

(ဓမၼပိယဆရာေတာ္၊ အရွင္သံဝရာလကၤာရ)
ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။

Friday, July 4, 2008

ထီးလုိမင္းလုိဘုရား











ထီးလုိမင္းလုိဘုရား

ထီးလုိမင္းလုိ ဘုရားသည္ ကြမ္းေတာင္ ေပါက္လုိဏ္ သံုးဆင့္ဂူဘုရား ျဖစ္ၿပီး (၁၈)မတ္(၁၂၀၈) တြင္ နားေတာင္းမ်ားမင္း (ထီးလုိမင္းလုိ) ေအဒီ (၁၂၁၁-၁၂၃၁) တည္ခဲ့သည္။

ထီးလုိမင္းလုိ ဟူေသာ ေဝါဟာရမွာ `တိေလာကမဂၤလာ `(သံုးေလာက က်က္သေရေဆာင္) ဟူေသာ ေရွးမြန္ဘာသာ အေရးအသားကုိ အဖတ္မွားရာက ထီးလုိမင္းလုိ ဟူ၍ ျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။

နားေတာင္းမင္း မ်ားသည္ ထီးလုိမင္းလုိဘုရား တည္ရာတြင္ မိမိ၏ဖခင္ နရပတိစည္သူ မင္းႀကီး တည္ထား ကုိးကြယ္ခဲ့သည့္ စူဠာမဏိ ဘရားပံုသ႑ာန္ အတုိင္း တည္ခဲ့သည္။

ထီးလုိမင္းလို ဘုရားတြင္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီ၊ အဂၤေတ ပန္းေတာ့လက္ရာ မ်ားႏွင့္ စဥ့္ကြင္း မ်ားကုိ ေလ့လာႏိုင္သည္။

ထီးလုိမင္းလုိ ဘုရားအတြင္းရွိ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားမွာ ရာသီဥတုဒဏ္ႏွင့္ ပုိးပႊားဒဏ္မ်ား ေၾကာင့္ ပ်က္စီးယုိယြင္း လ်က္ရွိသည္။ စႀကၤပတ္လမ္း ေပါင္းကူး မ်က္ႏွာက်က္တြင္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီ အနည္းငယ္ႏွင့္ ဇာတာခြင္မ်ား ေရးမွတ္ထားသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

ထီးလုိမင္းလုိ ဘုရား အေရွ႕ဘက္ အတြင္းမုခ္ခံုး၏ ေတာင္ဘက္ နံရံတြင္ ခရစ္ (၁၅)ရာစုႏွစ္က ေရးထုိးခဲ့သည့္ မိဖုရားေစာ ေတာေက်ာင္းေန သဒၶမၼဒိဝါကရ မေထရ္၏ ဆုေတာင္း ေမတၱာစာ ကမၸည္းမင္စာ (၁၄)ေၾကာင္းရွိသည္။

ထီးလုိမင္းလုိ ဘုရားတြင္ အေဂၤေတပန္းေတာ့ လက္ရာမ်ားရွိရာ ဘုရားအျပင္ဘက္ ခ်င္မိတ္ တုိးတန္း ေအာက္တြင္ ပင့္ေထာက္ခံ ထားေသာ သံေက်ာက္တံုးတန္းႏွင့္ ဘီလူး ပန္းဆဲြမ်ား၊ အေပၚထပ္ လုိဏ္ေထာင့္ တုိင္ဖုန္းပန္းမ်ား၊ ဘီလူး ပန္းကုိက္ႏွင့္ ျခဴးပန္း ျခဴးႏြယ္မ်ား၊ အ၀င္မုခ္၀ရွိ ပန္းဆဲြမ်ား၊ တုိင္ဖံုးပန္းမ်ား၊ ျပဴတင္းေပါက္တံကဲရွိ အေဂၤေတပန္း မ်ားကုိ ေလ့လာႏုိင္သည္။

ထီးလုိမင္းလုိ ဘုရား၏ အေပၚထပ္ ပစၥယာစိန္တန္း မ်ားႏွင့္ ေအာက္ေျခမွန္ကြက္ မ်ား၌ အစိမ္းေရာင္ အတြင္း အဝါေရာင္ ထည့္သြင္း ထားေသာ စဥ့္ကြင္းမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ ထားသည္။

ထီးလုိမင္းလုိ ဘုရား၏ တုိင္မ နံရံအဆံုးတြင္ ျခေသၤ့႐ုပ္ကုိ ကုိယ္ထည္ႏွစ္ခြ ျဖင့္ တန္ဆာဆင္ ထားသည္။

ဝန္ခံခ်က္ ။ ပံုေတာ္မ်ားကုိ www.ancientbagan.com မွ ရယူထားပါသည္။

Thursday, July 3, 2008

လူခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ (၂၁)

ဂုဏ္တု ဂုဏ္ၿပိဳင္အရပ္ကုိ ေရွာင္ပါ

ခ်မ္းသာခ်င္သူသည္ ဂုဏ္တဂုဏ္ၿပိဳင္ အရပ္မ်ိဳးကုိ မေနသင့္၊ မသြားသင့္၊ မပါ၀င္သင့္ေပ။ အခ်ိဳ႕ ေတာမက်၊ ၿမိဳ႕မက် ရပ္ကြက္မ်ားတြင္ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ျပိဳင္အလြန္မ်ားသည္။ အိမ္နီးနားခ်င္း အၿမဲၿပိဳင္ေနၾကသည္။ ဘာဟင္း ကုိ စားမွ၊ ေဆးခန္းေတာင္ ဘယ္ေဆးခန္းမွ၊ ေဆး႐ံုဆုိ ဘယ္ေဆး႐ံုမွ၊ မီးဖြားတာေတာင္ ဘယ္ေဆးခန္းမွာ ဖြားမွ၊ ကေလးေက်ာင္းထားတာ ဘယ္ေက်ာင္းကုိထားမွ စသည္အၿမဲၿပိဳင္ဆုိင္ ေနၾကသည္။ ၿပိဳင္ဆုိင္ေန ရသျဖင့္ မကုန္ သင့္တာေတြ ကုန္က်ကုန္သည္။ ပစၥည္းတစ္ခုခု မတန္တာ၊ တန္တာ အပထား ဟုိဘက္အိမ္က သံုးလွ်င္ သံုးရမွ ဆုိတာမ်ိဳး အေတာ္ပင္ခက္သည္။

စာသင္ေက်ာင္းဆုိလွ်င္ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ၿပိဳင္ေက်ာင္းမ်ိဳး ထားရေသာ မိဘမ်ားေတာ့ မလြယ္ကူေခ်။ အသံုး အေဆာင္ ပစၥည္း၊ ေက်ာင္းမုန္ဖုိးကအစ ဆရာမကန္ေတာ့ တာအထိ အကုန္လိုက္ၿပိဳင္ ေနၾကသည္။ က်ဴရွင္ ဆုိလည္း နာမည္ႀကီး က်ဴရွင္ထားရမွ တရား၀င္သည္။ အားလံုး ပ်က္စီးေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။

(ဓမၼပိယဆရာေတာ္၊ အရွင္သံဝရာလကၤာရ)
ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။

Wednesday, July 2, 2008

လူခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ (၂ဝ)

ခ်မ္းသာခ်င္လွ်င္ ျဖတ္လမ္းကမသြားႏွင့္

ႀကီးပြားခ်င္သူသည္ ျဖတ္လမ္းမရွာသင့္ေပ။ ျဖတ္လမ္းဟူသည္ ပ်က္စီးေၾကာင္း တစ္ပါး ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရး ျဖတ္လမ္းက လုိက္သျဖင့္ ဘ၀ ပ်က္ေနသူေတြ မ်ားစြာ ေတြ႕ဖူးသည္။ စီးပြားေရး သာမက ဘ၀ပါ ပ်က္သြား သျဖင့္ လူညြန္႔တံုး ရေတာ့သည္။ အလ်င္လုိ လမ္းအုိလုိက္ဟု ဆုိခဲ့သည္။ ျမန္ခ်င္လွ်င္ လုပ္႐ုိးလုပ္စဥ္ကုိသာ ေဇာက္ခ်၍ ဇဲြရွိရွိ လုပ္ကုိင္ရသည္။

အႀကံေကာင္းလွ်င္ တစ္ခ်က္ ဟုဆုိသည္။ အႀကံေကာင္းလွ်င္ တစ္ခ်က္တည္းႏွင့္ ႀကီးပြားႏုိင္သည္ဟု အဓိပၸာယ္ ေဆာင္သည္။ ထုိအဆုိအား အားမက်သင့္ေပ။ အႀကံဥာဏ္က တစ္ခ်က္ေကာင္း ႐ံုႏွင့္မျဖစ္၊ အႀကံဥာဏ္က အၿမဲ ေကာင္းေနရန္လုိသည္။ လူသည္ ကံႏွင့္ဝီရိယစိုက္၍ အၿမဲအလုပ္လုပ္ေနရမည္။ အလုပ္လုပ္ တုိင္းလည္း အႀကံေကာင္း ဥာဏ္ေကာင္းက ရွိေနမည္သာျဖစ္သည္။

(ဓမၼပိယဆရာေတာ္၊ အရွင္သံဝရာလကၤာရ)
ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။

Tuesday, July 1, 2008

လူခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ (၁၉)

ဦးေႏွာက္ကုိ အျပည့္အဝ သံုးပါ

ခ်မ္းသာခ်င္သူသည္ ေဗဒင္ဆရာ၊ ဓာတ္ဆရာ၊ နတ္ဆရာ တုိ႔ကို အလြန္အကၽြံ အားမကုိးသင့္ေပ။ ေငြကုန္ခံ လူပင္ပန္းခံၿပီး မယံုၾကည္ အားမကုိးသင့္ေပ။ လူအမ်ားစုသည္ ေဗဒင္ကုိ ဝါသနာပါၾက၍ လံုးဝႀကီးေတာ့ မကန္႔ကြက္ လုိပါ။ သာမန္ အပ်င္းေျပ ေတာ္႐ံု တန္႐ံုသာ ေကာင္းသည္။ ေဗဒင္သည္ ဘုရားေဟာ မဟုတ္သကဲ့သုိ႔ ဘုရားေဟာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာကလည္း လက္မခံပါ။ ေဗဒင္ဟူသည္ သာသနာေတာ္၏ ဆူး၊ ေျငာင့္၊ ခလုတ္သာ ျဖစ္သည္။ အိႏိၵယႏုိင္ငံတြင္ သာသနာ ကြယ္ရျခင္းသည္ ေဗဒင္ဆရာ၊ ဂါထာ၊ မႏၱန္ ဆရာတုိ႔၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေဗဒင္ေၾကာင့္ သာသနာ ကြယ္ႏိုင္သည္ကုိ အထူး သတိျပဳသင့္သည္။

ဘုရားရွင္က “ နံနက္ခင္းမွာ ေကာင္းေသာ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ မ်ားရွိၾကလွ်င္ ေကာင္းေသာ နံနက္ခင္း ျဖစ္သည္။ ေကာင္းေသာ နကၡတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေနသည္။ မဂၤလာရွိေသာ နံနက္ခင္းျဖစ္သည္။ ေန႔ခင္းသည္လည္း ထုိ႔ အတူပင္ျဖစ္သည္ ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။

ဘုရားရွင္က “ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ အားကုိးပါ၊ ကုိးကြယ္ပါ ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ အဓိပၸာယ္မွာ မိမိ၏ကံ၊ ဥာဏ္၊ ဝီရိယကုိသာ အားကုိးပါဟု ဆုိလုိရင္း ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ ေတြကုိ စင္ၾကယ္ေအာင္၊ သန္႔ရွင္းေအာင္၊ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ပါ။ မိမိဥာဏ္ပညာကုိ ထက္ျမက္ေအာင္၊ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ပါ။ မိမိ၏ ဝီရိယ ကုိ ေကာင္းေအာင္လုပ္ပါ။ ႀကိဳးစားအားထုတ္ပါ။ အပင္ပန္းခံ၊ အဆင္းရဲခံလုပ္ပါ။ လက္ရွိမွာလည္း ကံ၊ ဥာဏ္၊ ဝီရိယတုိ႔ ေကာင္းေနလွ်င္ အတိတ္ကံကလည္း ေထာက္ပံ့မယ္ဆုိလွ်င္ ဘယ္ဘုရားမွ လာတား၍မရပါ။ အတိတ္ကံက အားနည္းေနေသာ္မွ ပစၥဳပၸန္ႀကိဳးစားသေလာက္ ေတာ့ ခံစားခြင့္ရွိမည္သာ ျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ ထိပ္တန္းက ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတုိ႔သည္ အတိတ္ကံထည့္၍ စကား မေျပာၾကေပ။

အလုပ္အကိုင္ အဆင္ေျပ၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာ ခ်င္သူတုိ႔သည္လည္း ေဗဒင္ဆရာဆီကုိ သြားၾကသည္။ အိမ္ေထာင္ျပဳ ခ်င္ေသာ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးတုိ႔သည္လည္း ေဗဒင္ဆရာဆီ သြားၾကသည္။ ရာထူးတက္ခ်င္၊ အာဏာတည္ၿမဲခ်င္ သူတုိ႔သည္လည္း ေဗဒင္ဆ၇ာဆီကုိ သြားၾကသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းဆရာေတာ္ တစ္ပါးက ေဗဒင္ေမးတယ္ဆုိတာ ဥစၥာ႐ူး၊ လင္တ႐ူး၊ အာဏာ႐ူးေတြပါဟု မိန္႔ခဲ့သည္။ ႐ူးမ႐ူး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ရန္ ျဖစ္သည္။

သေဘာဥာဏ္ ျပည့္ဝသူ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာကုိ ေျခေျခ ျမစ္ျမစ္ နားလည္သူ (ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္ျဖစ္သူ) ကံႏွင့္ အက်ိဳးကုိ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ယံုၾကည္လက္ခံသူတုိ႔သည္ ေဗဒင္ကုိ စိတ္ဝင္စားျခင္း မရွိၾကေပ။ ရေသ့စိတ္ေျဖသေဘာ၊ အပ်င္းေျပသေဘာေလာက္သာ သေဘာထားၾကသည္။ ဆုိခဲ့ေသာ အ႐ူးေလးမ်ိဳး (တုိ႔ထက္ အလြန္ ငါးမ်ိဳး ေျခာက္မ်ိဳး ရွိခ်င္ ရွိဦးမည္) တုိ႔သာ ေဗဒင္ ကုိ စဲြစဲြလမ္းလမ္း ယံုၾကည္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အ႐ူးတုိ႔ျဖင့္ ႐ူးၾကေသာအခါ မိမိ၏ အသိဥာဏ္ အစစ္အမွန္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ဘာေၾကာင့္ေပ်ာက္ကြယ္သည္ဆုိလွ်င္ ေမာဟက ဖံုးထားျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ပုထုဇဥ္အ႐ူးဆုိသည့္အတုိင္း ပုထုဇဥ္သည္ ေမာဟ ဖိစီးမႈေၾကာင့္၊ ေလာဘလွည့္စားမႈေၾကာင့္၊ ေဒါသေခ်ာက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ႐ူးေတာ့႐ူးေနၾက သည္သာမ်ားသည္။ အ႐ူးႀကီး အ႐ူးေလးသာ ကြာျခားသည္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ႐ူးမွန္းမသိ ႐ူးေနၾကသူက အမ်ားစု ျဖစ္သည္။

ေလာဘေၾကာင့္ ႀကီးပြားရသကဲ့သုိ႔ ေလာဘေၾကာင့္လည္း ပ်က္စီးရသည္။ ေလာဘမကင္းသူမွန္သမွ် လုိခ်င္စိတ္ ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ေလာကေရးရာ အတြက္ ရခ်င္စိတ္၊ ပုိင္ဆုိင္ခ်င္စိတ္၊ လုိခ်င္စိတ္က ရွိကုိ ရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းစိတ္မ်ိဳး ရွိမွသာ ႀကီးပြားႏုိင္မည္။ သုိ႔ရာတြင္ မေတာ္ေလာဘ မရွိရ၊ မေတာ္ေလာဘ သည္ ပ်က္စီးေၾကာင္း ျဖစ္သည္။

မဟိစၦတာ - အလုိရမက္မ်ားမႈ၊ အႀတိစၦတာ - အလြန္႔အလြန္လုိခ်င္မႈ၊ ပါပိစၦတာ- ယုတ္မာေသာလုိခ်င္မႈ။ အလုိဆုိးမႈ။ အလုိႀကီး အရနည္းဟူသည့္ အတုိင္း ေလာဘသိပ္ႀကီးလြန္းလွ်င္ ရတတ္သည္မဟုတ္။ ေတာ္႐ံု တန္႐ံု သင့္႐ံုကုိသာ လုိခ်င္ရာ၏။ ေတာ္၊ တန္၊ သင့္ ဟူသည္ မိမိ အေနအထားႏွင့္ ျဖစ္ႏိုင္၊ ရႏုိင္ေသာ အတုိင္း အတာမ်ိဳးကုိ ဆုိလုိသည္။ မျဖစ္ႏုိင္၊ မရႏုိင္ေသာ အရာကုိ တမ္းတမ္းစဲြျဖစ္ေနလွ်င္ ပ်က္စီးရန္သာ ရွိသည္။

အလုိဆုိးဟူသည္ မိမိမပိုင္ဆုိင္ေသာ လုိခ်င္စရာမ်ိဳးကုိ မလုိခ်င္ရ။ ရေအာင္ မႀကိဳးစားရ။ မေတာ္မတရား နည္းျဖင့္ ရယူမသံုးစဲြရ။ မိမိမပုိင္ေသာ လုိခ်င္စရာမ်ိဳး ဟူရာ၌ သက္ရွိလည္းပါသည္။ သက္မဲ့လည္းပါသည္။ မိမိမပုိင္ဆုိင္၊ သူတစ္ပါးပုိင္ဆုိင္ေနေသာ ထုိအရာမ်ိဳးကုိ လုိခ်င္ရမၼက္ျဖစ္မႈကုိ အလုိဆုိးဟု ေခၚသည္။ ထုိအလုိဆုိးသည္ ပ်က္စီး ေၾကာင္း တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ထုိအလုိဆုိးမ်ိဳး မိမိသ႑ာန္မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ရွား ရသည္။

(ဓမၼပိယဆရာေတာ္၊ အရွင္သံဝရာလကၤာရ)
ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။

Followers

Labels

Comments