ေက်းဇူးတင္လႊာ


ဒီစာမ်က္ႏွာေလးျဖစ္ေျမာက္ဖုိ႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီေပးၾကတဲ့
ဘေလာ့ဂ္စာမ်က္ႏွာေပၚက စီနီယာေတြအားလံုး ဂ်ဴနီယာေတြအားလံုး
ဘေလာ့ဂ္ခ်စ္သူေတြအားလံုးကုိ ေက်းဇူးအထူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ။
ေအာင္ေျမ စာမ်က္ႏွာမွာ ခဏတာေရာက္ခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ တစ္ခုေလးေလာက္ အမွတ္တရျဖစ္သြားခဲ့ရင္ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။
ဒီအတြက္ ပင္ပန္းရ၊ ႀကိဳးစားရ တာေတြက ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဆုရည္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္လို႔ ….

Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog

Friday, October 31, 2008

ကမၻာ့ဘာသာအယူဝါဒမ်ား (၂)

ေရွးဦးဘာသာမ်ား

ေရွးေဟာင္းအီဂ်စ္၊ ဂရိနဲ႔ အက္ဇ္တက္ခ္တုိ႔ ကိုးကြယ္ၾကတဲ့ ေရွးဦး ဘာသာေတြက ေခတ္သစ္ကမၻာကုိ တအံ့တၾသ ညိႇဳ႕ယူ ဖမ္းစားေနဆဲပါ။ ယစ္ပူေဇာ္ပဲြေတြအေၾကာင္း၊ လူစင္စစ္ကုိေတာင္ ယစ္ပူေဇာ္ ခဲ့တဲ့ ဒ႑ာရီေတြ ၾကားသိခဲ့ရ ပါတယ္။ ႐ႈပ္ေထြးနက္နဲတဲ့ အေသြးအေရာင္စံု နတ္ဘုရားပံုမ်ားကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတဲ့ အေထာက္အထား ေတြကုိလည္း ျမင္ေတြ႕ၾကရပါတယ္။ နတ္ဘုရား ပံုျပင္ေတြကုိလည္း ဖတ္႐ႈခဲ့ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အီဂ်စ္ႏိုင္ငံ ဂါဇာကမ္းေျမာင္ ေဒသက ပိရပစ္ႀကီးေတြ၊ ေအသင္ၿမိဳ႕က ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းႀကီးေတြနဲ႔ အလယ္အေမရိက ခ်ီခ်န္အစ္ဇာက မာယန္ ဘုရားရွိခုိး ေက်ာင္းပ်က္ႀကီးေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မ်က္ျမင္ေတြ႕ေနၾကရပါတယ္။

ယဥ္ေက်းမႈခ်င္း သိပ္ေ၀းကြာတဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ကုိးကြယ္မႈေတြက လက္ရွိကၽြန္ေတာ္္တို႔ ဘာသာတရားေတြနဲ႔ သိပ္ကုိ ကဲြျပားတယ္လုိ႔ ေတြးထင္ေကာင္း ေတြးထင္မိၾကပါ လိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကတဲ့ အေထာက္အထား မွ်ေလာက္နဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ ကုိးကြယ္မႈေတြကုိ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ပံုေဖာ္ႏိုင္ဖုိ႔ကုိ ခက္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္း သုေတသနဆုိင္ရာ ေဆြ႕ရွိခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္႐ႈၿပီး ခန္႔မွန္း႐ံုေလာက္မွ်ပဲ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္း အေထာက္အထား အမ်ားအျပား ေတြ႕ခဲ့ရေပမယ့္ ဆိတ္သုန္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၿပီးျဖစ္တဲ့ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္မႈ တစ္ရပ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ သတ္မွတ္မေပးႏိုင္ပါ။ အစိတ္အပုိင္း အေျမာက္အျမား ျဖတ္ေတာက္ထားတဲ့ ပေဟဠိပံုကားခ်ပ္ တစ္ခ်ပ္ကုိ ျပန္ဆက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားရာမွာ အခ်ိဳ႕အစိတ္အပုိင္းေတြ ေပ်ာက္ေနတာေၾကာင့္ ပံုကားခ်ပ္ကုိ အျပည့္အစံု ျပန္မေဖာ္ႏုိင္သလုိမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္။

ခရစ္ေတာ္ မေမြးဖြားမီ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေသာင္းနဲ႔ သံုးေသာင္းအတြင္းမွာ စုိက္ပ်ိဳးသီးႏွံေတြ အထြက္ေကာင္းေစဖုိ႔ ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္မႈေတြ ရွိခဲ့ေၾကာင္းကုိေတာ့ ဥေရာပတလႊားမွာ အေထာက္အထားေတြ ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကရပါတယ္။ ေျမြေတြ၊ ႏြားသုိးေတြကုိ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကၿပီး ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းေတြ အခုိင္အခန္႔နဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြလည္း ရွိေနခဲ့တာကုိ ေတြ႕ၾကရပါတယ္။ ေက်ာက္ေခတ္ေႏွာင္းပုိင္းမွာ ေက်ာက္တံုးႀကီးေတြကုိ ပတ္၀ုိင္း စုိက္ထူထားခဲ့ၾက တာကုိလည္း ဥေရာပတစ္ခြင္မွာ ေတြ႕ျမင္ၾကရ ပါတယ္။ ဥပမာ တာစီယန္ကေမာလ္တာ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းေတြနဲ႔ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံတုိ႔မွာ ေတြ႕ျမင္ၾကရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ ေက်ာက္တံုးႀကီးေတြကုိ အခုလုိ ပတ္၀ုိင္း စုိက္ထူထားခဲ့ၾကသလဲ ဆုိတာကုိေတာ့ ဘယ္သူကမွ အဓိပၸာယ္ မဖြင့္ဆုိႏုိင္ၾကေသး ပါဘူး။ ေၾကးေခတ္ဦးပုိင္း ေလာက္က စုိက္ထူ ထားခဲ့ၾကတယ္လုိ႔ မွန္းဆထားတဲ့ အဂၤလန္က ေက်ာက္တံုးေတြကုိေတာ့ နကၡတၱေဗဒအတြက္ စုပံု ထူေထာင္ထားခဲ့ၾကတယ္လုိ႔ မွန္းဆေနၾကပါတယ္။ တမလြန္အတြက္ တိရစၦာန္ေတြကုိ ယစ္ပူေဇာ္ေလ့ရွိၾကတာကုိေတာ့ ဓမၼက်မ္းစာေဟာင္းမွာေရာ၊ အိႏၵိယသကၠတ က်မ္းေတြမွာပါ ေတြ႕ၾကရပါတယ္။ ပါးစပ္ေျပာ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ပံုျပင္ေတြနဲ႔ သ႑ာရီေတြမွာ နတ္ဘုရားဗိမာန္ေတြနဲ႔ ရက္ယွယ္ထားတာကုိလည္း သိေနၾကရပါတယ္။

ေရွးဦး ေဘဘီလုိနီးယား၊ ဆီးရီးယားနဲ႔ ဖုိးနီးရွားတုိ႔မွာ လူမ်ိဳးစုလုိက္ နတ္ဘုရားေတြ ရွိၾကၿပီး စစ္ကာလေတြမွာ အႏၱရာယ္ ကင္းေအာင္ ပူေဇာ္ပသေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ေဘဘီလုိနီးယားမွာ နတ္ဘုရားဘဲလ္၊ ဆီးရီးယားမွာ ရင္မ္မြန္၊ အစၥေရးကေတာ့ ေယဟုိ၀ါ လုိ႔ေခၚၾကပါတယ္။ ေႏွာင္းပုိင္းေရာက္ေတာ့ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြကလည္း အလႅာအရွင္ကုိ ေအာင္ပဲြရ ဘုရားတစ္ဆူအျဖစ္ ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။

တ႐ုတ္တို႔ရဲ႕ ေရွးဦးဘာသာေတြကုိ သုေတသနျပဳဖုိ႔ သိပ္ခက္ခဲပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ေျပာရရင္ စာမႈ၊ ေပ၊ ပုရပုိက္ေတြထဲမွာ သေကၤတနဲ႔ ေရးထားတာေတြေၾကာင့္ ဖတ္ဖုိ႔ မလြယ္ကူခဲ့ပါဘူး။ အာကာသနတ္ကေတာ့ တ႐ုတ္တုိ႔ အတြက္ အေရးပါဆံုး ျဖစ္ပံု ရခဲ့ပါတယ္။ လဟာျပင္မွာ အာကာသနတ္ ပူေဇာ္ပဲြနဲ႔ ယစ္ပူေဇာ္ပဲြေတြ က်င္းပေလ့ ရွိခဲ့ၾက ပါတယ္။ ၄င္းနတ္ကုိ ကြန္ျဖဴးရွပ္၀ါဒနဲ႔ တာအုိ၀ါဒ ေပၚထြန္းလာခ်ိန္ထိ ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္နဲ႔ တာအုိ၀ါဒ တုိ႔က အဲဒီ ေရွးေဟာင္း သဘာ၀တရား ကုိးကြယ္မႈကုိ ေျပာင္းလဲပစ္လုိက္ၾကပါတယ္။

(ဆက္လက္တင္ျပပါမည္)
( Debbie Gill ၏ Religions of the World )

ကမၻာ့ဘာသာအယူဝါဒမ်ား (၁)

ဘ၀ကုိဘယ္လို ရပ္တည္ေနထုိင္ၾကမလဲ၊
တစ္ပါးသူကုိ ဘယ္လုိ ဆက္ဆံျပဳမူၾကမလဲ၊
ဒုကၡဆင္းရဲေတြကုိ ဘယ္လုိ ေရွာင္ရွား ၾကမလဲ ဆုိတဲ့ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာေတြနဲ႔၊ ဘဝဆုိတာဘာလဲ၊

စၾကဝဠာဘာေၾကာင့္ တည္ရွိေနရသလဲ၊
လူေတြေသၿပီးရင္ ဘာျဖစ္ၾကကုန္သလဲ စတဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ေမးခြန္းေတြက လူသားေတြကုိ ဒီေန႔ထိ ဒုကၡေပးေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြကုိ ေျဖဆုိဖုိ႔ ဘာသာတရားအသီးသီးက ပံုသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကပါတယ္။ လူ႔သမုိင္း အတြက္ လူမ်ားစုရဲ႕ ဘဝေနနည္းနဲ႔ ဘဝအဓိပၸာယ္ကုိ ဘာသာေရးက ေပးခဲ့ပါတယ္။ အယူဝါဒခ်င္း ေတြ႕ၾကတဲ့အခါ ဒါမွမဟုတ္ အယူဝါဒနဲ႔ ဘာသာမဲ့တုိ႔ ဆံုၾကတဲ့အခါမွာ ဒီေန႔ကမၻာႀကီးမွာေရာ၊ တုိးတက္မႈေႏွးေကြးတဲ့ အတိတ္တုန္းကပါ အျငင္းအခုန္ေတြ ႏွလံုးထိခိုက္ရတဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ စိမ္ေခၚမႈနဲ႔ အေျပာင္းအလဲေတြ မၾကာခဏ ႀကံဳေတြ႕ၾကရ ပါတယ္။

တစ္ဦးရဲ႕ယံုၾကည္မႈကုိ တစ္ဦးကပုိၿပီး သေဘာေပါက္ နားလည္လာမယ္ဆုိရင္ ယံုၾကည္မႈ စနစ္ခ်င္းမတူ ကဲြျပားမႈေၾကာင့္ ေပၚထြက္လာတဲ့ ျပႆနာေတြကုိ ပုိၿပီးလြယ္လြယ္ကူကူ ေျဖရွင္းႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ လူအမ်ားက ယူဆလာၾက ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိထားယံုနဲ႔မလံုေလာက္၊ အမွန္တကယ္ နားလည္သေဘာေပါက္ ၾကဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဘာသာအယူဝါဒေတြရဲ႕ ေနာက္ခံသမုိင္းေၾကာင္းကုိ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဒီေဖာ္ျပခ်က္ကေန နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း ထဲထဲ၀င္၀င္ ဆက္လက္ ေလ့လာၾကဖုိ႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ကိုယ္လက္ခံထားတဲ့ အယူ၀ါဒနဲ႔ မကုိက္ညီတဲ့ တင္ျပခ်က္ေတြ ေတြ႕ရတဲ့အခါ ဒါေတြကုိ စတင္ေလ့လာမႈ တာထြက္ အျဖစ္ သေဘာထားရပါမယ္။

ဘာသာဆုိတာ " ျပန္လည္ဆက္စပ္ျခင္း " လုိ႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။ သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ လူသားေတြက ကမၻာႀကီးရဲ႕ အထူးအဆန္း အံ့ႀသစရာေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ခဲ့ရတုိင္း ဒီအျဖစ္အပ်က္ရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းေတြကုိ သိရွိနားလည္ဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြရဲ႕ မူလအရင္းအျမစ္နဲ႔ ျပန္လည္ဆက္သြယ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾက ပါတယ္။ ေခတ္သစ္ သိပၸံပညာရွင္ေတြက ကုိယ့္နည္းကုိယ့္ဟန္နဲ႔ ႀကိဳးပမ္းၾကသလုိ ဘာသာေရး တရားေတြကလည္း ကမၻာႀကီးရဲ႕ မူလအစနဲ႔ ျပန္လည္ဆက္စပ္ဖုိ႔ အားထုတ္ၾကပါတယ္။

ဒီလုိ ျပန္လည္ ဆက္စပ္ဖုိ႔ နည္းနာနိႆယ် ေတြကုိလည္း ဘာသာတရားေတြက ေပးပါတယ္။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အစစ္အမွန္နဲ႔ တုိက္႐ိုက္ ထိေတြ႕မႈရဖုိ႔ ဓာတ္စီးသူနဲ႔ အားကုိးရွာသူ၊ နတ္၀င္သည္နဲ႔ နတ္ေမးသူ စတဲ့ ပံုသ႑ာန္မ်ိဳးစံု နာမ္ေလာက လုပ္ငန္းေတြကုိ ျမင္ေတြ႕ရပါ လိမ့္မယ္။ အစစ္အမွန္က လူသားေတြနဲ႔ တသီးတျခား လြတ္လြတ္ကင္းကင္း တည္ရွိေနတာျဖစ္ၿပီး စကားလံုးေတြကုိ ေက်ာ္လြန္တဲ့ ေနာက္ဆံုးအၿပီးသတ္ အမွန္တရားပါ။ အစစ္အမွန္ကုိ ဘယ္လုိ နားလည္ သေဘာေပါက္သလဲ ဆုိတဲ့ အခ်က္က အစစ္အမွန္ကုိ ဘယ္လုိေရာက္ေအာင္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိမလဲ၊ အစစ္ အမွန္ဆီ ဘယ္လုိေရာက္ေအာင္ သြားမလဲဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြေပၚမွာ တည္ပါတယ္။

ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးစံု ေရာယွက္ ကူးလူးတုိးပြား ျဖစ္ထြန္းေနတဲ့ ကမၻာႀကီးမွာ ဘာသာတရားေတြ အားလံုး တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အမွန္တကယ္ ပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားေနၾကပါသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ခုတည္းေသာ အစစ္အမွန္ဆီ မတူကဲြျပားတဲ့ လမ္းအသြယ္သြယ္ ကေနၿပီး ႐ုိး႐ုိးသားသား ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကတာလား။ အခု လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီေမးခြန္းေတြ အတြက္ အေျဖေတြ မရွိေသးပါ။ အမ်ားျမင္ေနၾကတဲ့ အမ်ိဳးအမည္ ကဲြျပား ျခားနားေနတဲ့ ဘာသာတရားေတြရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ အမ်ားနဲ႔ အႀကံဳး၀င္ ပတ္သက္တဲ့ ဘံု၀ိေသသလကၡဏာေတြ ရွိ-မရွိ ဆုိတာ ဆက္လက္ ေလ့လာၾကည့္ ရေအာင္ပါ။
(ဆက္လက္တင္ျပပါမည္)
( Debbie Gill ၏ Religions of the World )

Tuesday, October 28, 2008

သမၼပၸဓာန္တရား (၄) ပါး


ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇)ပါးတြင္ အပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ သမၼပၸဓာန္တရား (၄)ပါးဟူသည္မွာ-

(၁)
ဥပၸႏၷာနံ ပါပကာနံ ပဟာနာယ၀ါယာေမာ
ျဖစ္ၿပီးေသာ အကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ ပယ္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္း။

(၂)
အႏုပၸႏၷာနံ ပါပကာနံ အႏုပၸါဒါယ ၀ါယာေမာ
မျဖစ္ေသးေသာ အကုသုိလ္ တရားဆုိးမ်ားကုိ မျဖစ္ေပၚေအာ္ အားထုတ္ျခင္း။

(၃)
အႏုပၸႏၷာနံ ကုသလာနံ ဥပၸါဒါယ ၀ါယာေမာ
မျဖစ္ေသးေသာ ကုသုိလ္တရားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ အားထုတ္ျခင္း။

(၄)
ဥပၸႏၷာနံ ကုသလာနံ ဘိေယ်ာဘာ၀ါယ ၀ါယာေမာ
ျဖစ္ၿပီးေသာ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ ဆထက္တိုးပြား မ်ားျပားလာေစရန္ အားထုတ္ျခင္း။

(တစ္)
ေဗာဓိဆုေတြ ပန္ၿပီး နိဗၺာန္ကုိ မရည္ရြယ္သည့္တုိင္ လူသားတုိင္း ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္ေသာ တရားမွာ သမၼပၸဓာန္တရား (၄) ပါး ျဖစ္ပါသည္။ မိမိတုိ႔သည္ ျဖစ္ၿပီးေသာ (ျပဳလုပ္ခဲ့မိေသာ) အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ုိက္တရားမ်ားကုိ ဆင္ျခင္ႏုိင္ေအာင္ မၾကာခဏ သတိရေနတတ္ပါသည္။

(ႏွစ္)
မိမိတို႔သည္ မျဖစ္ေသးေသာ အကုသိုလ္ ဒုစ႐ုိက္မေကာင္းမႈ မွန္သမွ်ကုိ မျပဳမိေအာင္ သတိထားၾကရပါမည္။

(သံုး)
မျဖစ္ေသးေသာ၊ မလုပ္ရေသးေသာ ကုသုိလ္ တရားမ်ားကုိမူ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမည္။ ျပဳလုပ္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမည္။

(ေလး)
ျဖစ္ၿပီးေသာ ျပဳလုပ္ဆည္းပူးထားၿပီးေသာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိမူ ပြားမ်ားေအာင္ လုပ္ရသည္။ မၾကာခဏ ေအာက္ေမ့ ဆင္ျခင္ရမည္။ သီလာႏုႆတိ = မိမိေစာင့္ထိန္းထားေသာ သီလမ်ားကုိ ေအာက္ေမ့ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ စာဂါႏုႆတိ = မိမိႏွင့္ စြန္႔ႀကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းဖူး သည္မ်ားကုိ ခဏခဏ ေအာက္ေမ့သတိရျခင္းတို႔ကုိ အပၸမာဒ ဆုိတဲ့ သတိတရားျဖင့္ ျပန္လည္ ပြားမ်ားေပးရမည္။

Monday, October 27, 2008

ေစတီ(၄)မ်ိဳး

ေစတီ(၄)မ်ိဳး (အက်ဥ္းမွ်သာ)

ေစ့ေဆာ္တတ္၊ လႈံ႕ေဆာ္တတ္၊ ေအာင္သြယ္ေပးတတ္လုိ႔ ေစတီလုိ႔ ေခၚရပါသည္။ ေစတီကေနၿပီး သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားအထိ စိတ္ေရာက္သြားဖုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ အဲဒီေစတီ မ်ားမွာ (၁) ဓာတုေစတီ၊ (၂) ဓမၼေစတီ၊ (၃) ပရိေဘာဂေစတီနဲ႔ (၄) ဥဒၵိႆေစတီ ရယ္လုိ႔ (၄)မ်ိဳးရွိပါသည္

ဓာတုေစတီ
ဘုရားရွင္နဲ႔ ရဟႏၱာမ်ားရဲ႕ ဓာတ္ေတာ္တို႔ကုိ ဌာပနာတည္ထားေသာ ေစတီကို ေခၚဆိုပါသည္။

ဓမၼေစတီ
၀ိနည္း၊ သုတၱန္၊ အဘိဓမၼာ ဆိုတဲ့ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိ ဓမၼေစတီလုိ႔ေခၚပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဓမၼစၾကာ၊ အနတၱလကၡဏသုတ္၊ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္၊ ပ႒ာန္း၊ သတိပ႒ာန္၊ ေဗာဓိပကၡိယတရားတုိ႔ကုိ ေရႊျပား၊ ေငြျပား၊ ေၾကးျပားေပၚတြင္ ေရးသားၿပီး ေစတီတြင္း ထည့္သြင္းဌာပနာထားျခင္းကုိ ဓမၼေစတီဟု ေခၚဆုိပါသည္။

ပရိေဘာဂေစတီ
ဘုရားရွင္ရဲ႕ အသံုးအေဆာင္မ်ားျဖစ္တဲ့ သပိတ္၊ သကၤန္း၊ ဖိနပ္၊ ေရစစ္၊ ေဗာဓိပင္မ်ားကုိျဖင့္ ပရိေဘာဂေစတီဟု ေခၚဆုိပါသည္။

ဥဒၵိႆေစတီ
အုတ္၊ ေက်ာက္၊ ေၾကး၊ သစ္သား၊ အဂၤေတ စသည္တုိ႔ကုိ ဘုရားရွင္ပံုေတာ္သြန္းလုပ္ ထားသည္တုိ႔ကုိ ဥဒၵိႆေစတီဟု ေခၚဆုိပါသည္။

ဝိမယနဝတၱဳေဒသနာ
ဆုိခဲ့သည့္ ေစတီ(၄)မ်ိဳးတုိ႔ကုိ ၾကည္ညိဳျခင္း၊ ရွိခုိးျခင္း၊ ေရ-ပန္း-အေမႊးနံ႔သာ လွဴဒါန္းျခင္းတုိ႔သည္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားကုိ လွဴတာပူေဇာ္တာႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ " သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရား၌လည္းေကာင္း၊ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳၿပီးေနာက္ ေစတီ႐ုပ္ပြားေတာ္၌ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ထားတူမွ်ေသာ္ တူမွ်ေသာ အက်ိဳးကုိ ေပးႏုိင္ေပသည္။ စိတ္ထား စင္ၾကယ္ မြန္ျမတ္ျခင္းေၾကာင့္ သတၱဝါတုိ႔သည္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရကုန္၏။ " မိန္႔ဆုိသည္ရွိပါသည္။ ေစတီ႐ုပ္ပြားမ်ားကုိ ပစ္မွားမိျပန္ရင္လည္း ဗုဒၶဂုိဏ္း၊ ဓမၼဂုိဏ္း သင့္တတ္ေၾကာင္း ဆင္ျခင္ႏုိင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

Monday, October 20, 2008

သရဏဂံုတည္ျခင္းအက်ိဳး

သရဏဂံုတည္ျခင္းအက်ိဳး


ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူစဥ္ကာလက ျဖစ္သည္။ ေရွးလြန္ခဲ့ေသာ ကမၻာတစ္သိန္း ထက္၌ ဆႏၵ၀တီျပည္တြင္ မိအုိ၊ ဖအုိတုိ႔ကုိ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသား တစ္ဦးရွိသည္။ ထုိအမ်ိဳးေကာင္းသားသည္ တစ္ေန႔ေသာအခါ ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ယာေတာ္ရံ အဂၢသာဝက အရွင္နိႆာမေထရ္ထံသုိ႔ ႐ုိေသစြာ သြားေရာက္ကာ .. ..

" ဗုဒၶံသရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဓမံၼသရဏံ ဂစၦာမိ၊ သံဃံသရဏံ ဂစၦာမိ " ဟု ရြတ္ဆုိ၍ သရဏဂံုေဆာက္တည္၏။

ထုိအမ်ိဳးသားေကာင္းသည္ အႏွစ္တစ္သိန္း ကာလပတ္လံုး သရဏဂံုကုိ ထိန္းသိမ္းေဆာက္တည္ခဲ့၏။ ထုိေဆာက္တည္ခဲ့ေသာ အက်ိဳးေၾကာင့္ ေသလြန္ေသာအခါ နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္၍ (၈)ပါးေသာ အက်ိဳးတုိ႔ကုိ ခံစားရ၏။ ထုိအက်ိဳး (၈)ပါးတုိ႔မွာ-

(၁)
ေနရာမေရြး အပူေဇာ္ခံရျခင္း။
(၂)
ဥာဏ္ပညာ လြန္စြာထက္ျမက္ျခင္း။
(၃)
မ်ားစြာေသာ စည္းစိမ္းခ်မ္းသာ ရွိျခင္း။
(၄)
အားလံုး၏ ၾကည္ညိဳခ်စ္ခင္မႈကုိ ခံရျခင္း။
(၅)
အသားအေရာင္ ေရႊအဆင္းကဲ့သုိ႔ ေတာက္ပျခင္း။
(၆)
အရာရာ မိမိအလုိက်ျဖစ္ျခင္း။
(၇)
မိတ္ပ်က္ျခင္းမရွိ၊ မိတ္ေဆြေပါျခင္း။
(၈)
ဂုဏ္သတင္း ေမႊးပ်ံ႕ေက်ာ္ေစာျခင္း တုိ႔ျဖစ္သည္။

ထုိဘဝမွ စုေတၿပီးေသာအခါ သိၾကားမင္းအျဖစ္အႀကိမ္(၈၀)၊ စၾကာမင္းအျဖစ္ (၇၅)ႀကိမ္၊ ပေဒသရာဇ္မင္းအျဖစ္ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တြင္ သာ၀တၱိျပည္၌ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေသာ သူေဌးအိမ္တြင္ လူအျဖစ္ ရရွိခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ (၇)ႏွစ္သားအရြယ္၌ ရဟႏၱာတစ္ပါးထံ သရဏဂံု ေဆာက္တည္စဥ္ မိမိကမၻာတစ္သိန္းက ေဆာက္တည္ခဲ့ေသာ သရဏဂံုကုိ သတိရၿပီး ပီတိသဒၶါျဖစ္ကာ ၀ိပႆနာဥာဏ္စဥ္ရ၍ ရဟႏၱာအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိေလသည္။

ေဂါတမျမစ္စြာဘုရားသည္ ထုိသူငယ္ကုိ ေခၚ၍ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူသည္။ သရဏဂံုတည္ျခင္း အက်ိဳးေၾကာင့္ ရဟႏၱာျဖစ္ျခင္းကုိ အေၾကာင္း ျပဳ၍ ထုိရဟႏၱာအရွင္ကုိ "တိသရဏဂမနိယေထရ္" ဟု ဘဲြ႕မည္ေပးခဲ့သည္။

(အပဒါနပါဠိ၊ ပ-၃၊ သု ဘူတိဝဂ္။)

မိတ္ေဆြေကာင္းအဂၤါ(၇)ပါး


ေလာကထဲတြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိင္း၊ ပုဂၢိဳလ္တုိင္း ေလာကဓံတရားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳရသည္မွာ ဓမၼတာပါ။ တစ္ခါတေလ ေကာင္းေသာ ေလာကဓံတရားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳၾကရသကဲ့သုိ႔ တစ္ခါတေလလည္း ဆုိးရြားေသာ ေလာကဓံတရားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳၾကရ ေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ ေလာကဓံတရားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳရေသာအခါ အၾကင္မိတ္ေဆြတုိ႔သည္ အရာရာတြင္ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ကူညီအားေပး ၾကသည္။ ထုိမိတ္ေဆြတုိ႔သည္ အၿမဲတမ္း ေပါင္းသင္းထုိက္၊ မွီ၀ဲအပ္ေသာ မိတ္ေဆြေကာင္းတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။ သတိျပဳႏုိင္ၾကပါေစ...


မိတ္ေဆြေကာင္းအဂၤါ(၇)ပါး

(၁) ဒုဒၵဒံ ဒဒါတိ -
ေပးႏုိင္ခဲ့ေသာ အရာ၀တၳဳကုိေပး၏။

(၂) ဒုကၠရံ ကေရာတိ -
ျပဳႏုိင္ခဲ့ေသာ အမႈကုိ ျပဳေပးတတ္၏။

(၃) ဒုကၡမံ ခမတိ -
သည္းခံႏိုင္ခဲေသာ အရာကုိ သည္းခံ၏။

(၄) ဂုယွမႆ အာ၀ိကေရာတိ -
မိမိ၏လွ်ဳိ႕၀ွက္အပ္ေသာအရာကုိ ထင္စြာျပဳ၏။

(၅) ဂုယွမႆ ပရိဂုဟတိ -
အေဆြခင္ပြန္း၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္အပ္ေသာအရာကုိ လွ်ိဳ႕၀ွက္၏။

(၆) အာပဒါသု နဇဟတိ -
ေဘးရန္တုိ႔ေၾကာင့္ မစြန္႔ပစ္။

(၇) ခီေဏန နာတိမညာတိ -
ပစၥည္းဥစၥာ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္း။

တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

Friday, October 17, 2008

႐ုိေသဂါရဝျပဳၾကစုိ႔

႐ုိေသဂါရဝျပဳၾကစုိ႔



ျမင္းမုိရ္ေတာင္ဦး မကက်ဴးသည့္ ေက်းဇူးအရွင္ ေမြးမိခင္ႏွင့္ ဖခင္တုိ႔သည္ အနႏၱဂုိဏ္း၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ မိဘမ်ားသည္ သားသမီးတုိ႔အေပၚ ဖ၀ါးလက္ႏွစ္လံုး ပခံုးလက္ႏွစ္သစ္၊ ၀ါးဖက္ေတာ္ ကဆီႏွစ္ႏွင့္ လူျဖစ္ေအာင္ ေကၽြးေမြး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္လ်က္ ေက်းဇူးႀကီးမားသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေသာ္လည္း သားသမီးမ်ား ႀကီးျပင္းလာၾကေသာ္ မိအုိဖအုိမ်ား အေပၚ ႐ုိ႐ုိေသေသ ေလးေလးစားစား ႏွင့္ လုပ္ကိုင္ေကၽြးေမြးလ်က္ရွိသည့္ သားသမီးမ်ား ရွိၾကသလုိ ေကၽြးေမြး ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ကင္းမဲ့ၾကသည့္ သားသမီးမ်ားလည္း ရွိပါသည္။

သားဆုိး သမီးဆုိးတုိ႔က မိအုိဖအုိတုိ႔ကုိ က်န္းမာေရး မေကာင္းသည့္အခါ ဖုတ္၀င္သည္ဟု ဆုိၿပီး အစားအစာ မေကၽြးၾကဘဲ အေသသတ္သည့္ သားသမီးမ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ မိခင္ဖခင္ တုိ႔အေပၚ ျပစ္မွား က်ဴးလြန္ၾကျခင္း ေၾကာင့္ ပဥၥာနႏၱရိယ ကံႀကီးထုိက္ကာ လပိုင္း ႏွစ္ပိုင္းအတြင္း အစားဆင္းရဲျခင္း၊ အ၀တ္ဆင္းရဲျခင္း၊ အေနဆင္းရဲျခင္း စသည့္ ဆင္းရဲျခင္းဒုကၡမ်ိဳးစံုတုိ႔ကုိ ခံစားေနၾကရသည့္အျပင္ သက္တမ္းေစ့ မေနၾကရဘဲ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ပင္ ဘ၀နိဂံုး ခ်ဳပ္ၾကရသည္။

မိအုိဖအုိတုိ႔ကုိ ႐ုိ႐ိုေသေသ ေလးေလးစားစား ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိးႏွင့္ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ လ်က္ရွိသည့္ လိမၼာ ယဥ္ေက်းေသာ သားသမီးတုိ႔သည္ ယခု မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ရွိၾကပါေၾကာင္း၊ အနႏၱ ဂုိဏ္း၀င္ ေက်းဇူးရွင္ အေပါင္းတုိ႔ကုိ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံတုိ႔ျဖင့္ မသိမလိမၼာ၍ ျပစ္မွား က်ဴးလြန္ခဲ့သည္ ရွိၾကပါေသာ္ လက္အုပ္ခ်ီမုိး၊ ရွိခုိးကန္ေတာ့ ေတာင္းပန္ပါက မိမိတုိ႔ က်ဴးလြန္မိသည့္ အျပစ္မ်ား ကင္းလြတ္လ်က္ သုခခ်မ္းသာ ရရွိၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတုိ႔က ၀ါ၀င္၊ ၀ါထြက္၊ သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္တုိင္ အခါႀကီး ရက္ႀကီး ေန႔ထူး ေန႔ျမတ္မ်ားတြင္ ဘုရားအစရွိေသာ တရား သံဃာ မိဘ ဘုိးဘြားသက္ႀကီး ရြယ္အုိ ဆရာသမား မ်ားကုိ ႐ုိေသဂါရ၀ျဖင့္ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ ၾကသည္က အပါယ္ဆင္းရဲ၊ ၀ဋ္ဆင္းရဲ အေပါင္းတုိ႔မွ ကင္းေ၀းျခင္း၊ မ်က္ေမွာက္ကာလ မ်ားတြင္ ေဘးအေပါင္း၊ ရန္အေပါင္း၊ အႏၱရာယ္အေပါင္းတုိ႔မွ ကင္းေ၀းလ်က္ က်န္းမာ ခ်မ္းသာျခင္း အေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံု ၾကမွာ ျဖစ္ပါသည္။


လိမၼာယဥ္ေက်းေသာ အမ်ိဳးေကာင္း သားသမီး ရတနာမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ…
အလိမၼာစာမွာရွိ ဗုဒၶစာေပၾကည့္ ….
စိတ္ေကာင္းရွိ သီလၿမဲ ခ်မ္းသာၾကမည္ မလဲြ …. ။

Thursday, October 16, 2008

ဓမၼရာဇိက






ဓမၼရာဇိက


ဓမၼရာဇိကေစတီကုိ ၁၈-၁၀-၁၁၉၈ ခုႏွစ္တြင္ နရပတိစည္သူမင္း တည္ခဲ့သည္။ ဘုရားရွိ ေက်ာက္စာတြင္ ဓမၼရာဇိက ဟုေဖာ္ျပထားသည္။

ဓမၼရာဇိကဘုရား အေရွ႕မ်က္ႏွာ တ၀ဂူအတြင္းရွိ ဓမၼရာဇက ေက်ာက္စာအရ နရပတိစည္သူမင္းသည္ ၆-၁၀-၁၁၉၆ တြင္ သစ္မထီး အရပ္၌ ပုထုိးတည္ရန္ ေျမေနရာေတြ႕ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထုိေျမေနရာအတြက္ သစ္မထီးအရပ္ရွိ မေထရ္တုိ႔ထဲ ေတာင္းပန္ရာ ခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ ၁-၉-၁၁၉၇ တြင္ ေက်ာက္ဖ်ာထက္၌ အုတ္ျမစ္ခ် ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဘုရားတြင္ ဌာပနာရန္ သီဟုိဠ္သုိ႔ ဓာတ္ေတာ္ေတာင္း ေစလႊတ္ၿပီး ဓာတ္ေတာ္ေလးဆူကုိ ဌာပနာခဲ့ေၾကာင္း၊ ဘုရားတည္ေဆာက္ရာ လက္ခေငြ (၄၄၀၂၇)က်ပ္၊ (၁၈)ပဲ လံုး ကုန္က်ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ထုိေက်ာက္စာတြင္ ပုဂံေခတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေလးမ်က္ႏွာ နယ္နိမိတ္၊ ခ႐ုိင္အမည္၊ တုိက္အမည္ႏွင့္ ပုဂံေခတ္စစ္အင္အား တုိ႔ကုိ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဓမၼရာဇိကေစတီတြင္ ပထမပစၥယာကစ၍ လက္ယာရစ္လွည့္ၿပီး ပစၥယာအဆင့္ဆင့္ ေဘးဘက္တြင္ (၅၅၀)ဇာတ္မ်ားႏွင့္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည့္ ဗုဒၶ၀င္ခန္းစဥ္ စိမ္းသုတ္အုတ္ခ်ပ္(စဥ့္ကြင္း)မ်ားကုိ ကမၸည္းစာ မ်ားႏွင့္တကြ ေတြ႕ႏုိင္သည္။

(ဓမၼရာဇိက ေစတီရွိ စဥ့္ကြင္းမ်ားကို ေအဒီ ၁၈၉၀ မွ ၁၉၀၀ အတြင္း ဂ်ာမန္လူမ်ိဳး ဘူမိေဗဒပညာရွင္ ေဒါက္တာ ဖရစ္ဗြန္ႏြတ္တလင္ ကလည္းေကာင္း၊ ခရစ္ ၁၈၉၉ တြင္ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳး ေထာမန္ေခါင္းေဆာင္ေသာ အဖဲြ႕ လည္းေကာင္း ခုိးယူသြားခဲ့ဖူးသည္။)

Wednesday, October 8, 2008

မႏုဟာဘုရား






မႏုဟာဘုရား


မႏုဟာဘုရားကုိ ေအဒီ (၁၀၆၈)တြင္ မႏုဟာမင္း တည္ခဲ့သည္။ မႏုဟာမင္းသည္ ျမင္းကပါအရပ္တြင္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ဘဝျဖင့္ ေနရစဥ္ ျမင္းကပါ သူူေဌးထံ မေနာမယ ေၾကာင္မ်က္ရြဲလက္စြပ္ကုိ ေရာင္းခ်ခဲ့ရာ ေငြလွည္း ၆ စီးတုိက္ ရရွိခဲ့သည္။ မႏုဟာမင္းသည္ ထုိေငြျဖင့္ ေလာကနႏၵာသေဘၤာဆိပ္ အေရွ႕ေျမာက္ ေစာင္းအရပ္ရွိ သီရိေဇယ်ဘံုမိ ကုန္းတြင္ ၁၅-၈-၁၀၆၇ တြင္ ဘုရားစတင္တည္ရာ ၁၂-၃-၁၀၆၈ တြင္ ၿပီးစီးခဲ့သည္။ မႏုဟာဂူ ဘုရားသည္ စတုရန္းပံု ႏွစ္ထပ္ အေဆာက္အဦးျဖစ္ၿပီး ပစၥယာမ်ား အထက္၌ ေစတီရံမ်ား ရွိသည္။

မႏုဟာဂူဘုရားအတြင္း ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္းတု (ဘူမိဖႆမုျဒာ)သံုးဆူ ရွိၿပီး အလယ္မွ ပဓာနဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္ႀကီးသည္ (၁၀.၂၄)မီတာ၊ (၃၃.၅)ေပ ျမင့္ၿပီး ေဘး ၂ ဖက္မွ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုႏွစ္ဆူသည္ (၆.၂၅)မီတာ၊ (၂၀.၅)ေပ ျမင့္သည္။ ဂူဘုရား၏ အေနာက္ဘက္ အခန္းတြင္ အလ်ား (၂၈.၈၀)မီတာ၊ ၉၄.၅)ေပ ရွိသည့္ ေလ်ာင္းေတာ္မူ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ ရွိသည္။

မႏုဟာဂူဘုရား အျပင္ပတ္လည္တြင္ အဂၤေတပန္းေတာ့ လက္ရာ၊ ဘီလူး ပန္းဆဲြမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည္။ မႏုဟာဘုရား ေရွ႕မ်က္ႏွာစာတြင္ ႀကီးလားလွသည့္ သပိတ္ႀကီးရွိသည္။

Followers

Labels

Comments