ေက်းဇူးတင္လႊာ


ဒီစာမ်က္ႏွာေလးျဖစ္ေျမာက္ဖုိ႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီေပးၾကတဲ့
ဘေလာ့ဂ္စာမ်က္ႏွာေပၚက စီနီယာေတြအားလံုး ဂ်ဴနီယာေတြအားလံုး
ဘေလာ့ဂ္ခ်စ္သူေတြအားလံုးကုိ ေက်းဇူးအထူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ။
ေအာင္ေျမ စာမ်က္ႏွာမွာ ခဏတာေရာက္ခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ တစ္ခုေလးေလာက္ အမွတ္တရျဖစ္သြားခဲ့ရင္ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။
ဒီအတြက္ ပင္ပန္းရ၊ ႀကိဳးစားရ တာေတြက ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဆုရည္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္လို႔ ….

Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog

Sunday, November 30, 2008

မဟာေဗာဓိဘုရား



မဟာေဗာဓိဘုရားသည္ မဟာေဗာဓိပံု ကြမ္းေတာင္ေပါက္ လိုဏ္ႏွစ္ဆင့္ ဂူဘုရား ျဖစ္ၿပီး ၂၆-၃-၁၂၁၆ တြင္ နားေတာင္းမ်ားမင္းက တည္ခဲ့သည္။


အိႏၵိယႏိုင္ငံ ဘီဟာနယ္ ဗုဒၶဂါယာေဒသရွိ ျမတ္စြာဘုရား သဗၺညဳတ ဥာဏ္စတင္ ရရွိသည့္ မဟာေဗာဓိ ေညာင္ပင္အနီးတြင္ မေဟာေဗာဓီပုထုိး ပ်က္စီး ယုိယြင္း ေနသည္ကုိ ၾကားသိရၿပီး သြားေရာက္ျပင္ဆင္ မြမ္းမံခဲ့ရာမွ ျမန္မာတို႔ မဟာေဗာဓိ ဘုရား ပံုသ႑ာန္ကုိ သိရွိခဲ့သည္။ နားေတာင္းမ်ား မင္းလက္ထက္တြင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံရွိ မဟာေဗာဓိဘုရား ပံုစံအတုိင္း တည္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး မူလက အိႏၵိယႏိုင္ငံ ဗုဒၶဂါယာ ကဲ့သုိ႔ ပုဂံမဟာေဗာဓိဘုရား ပတ္၀န္းက်င္တြင္ သတၱဌာန ဆုိင္ရာ အမွတ္အသား အေဆာက္အအံု မ်ားရွိခဲ့သည္။



မဟာေဗာဓိ ဘုရားအေပၚထပ္ လုိဏ္အေရွ႕ နံရံတြင္ ပထမ အင္း၀ေခတ္ ေရးကမၸည္း မင္စာ (၁၃)ေၾကာင္း ရွိသည္။ တုိက္မ၏ အျပင္နံရံ ကြမ္းေတာင္အရွည္၏ အျပင္နံရံ မ်ားတြင္ ဗုဒၶဂါယာရွိ မဟာေဗာဓိဘုရားကဲ့သုိ႔ မုခ္ကပ္ အခ်ိဳင့္မ်ား ျပဳလုပ္ကာ မတ္တပ္ရပ္၊ ေလ်ာင္းေတာ္မူ၊ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ထည့္သြင္းထားသည္။


မဟာေဗာဓိဘုရား အျပင္တြင္ အဂၤေတ ပန္းေတာ့ လက္ရာမ်ားျဖစ္သည့္ အဂၤေတ ပန္းတန္းမ်ား၊ ငွက္႐ုပ္၊ နတ္႐ုပ္မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည္။

Wednesday, November 26, 2008

ေလးမ်က္ႏွာဘုရား

ေလးမ်က္ႏွာဘုရား သည္ ကြမ္းေတာင္ေပါက္လုိဏ္ တစ္ဆင့္ဂူဘုရား ျဖစ္ၿပီး ၁၅-၁၂-၁၂၂၃ တြင္ အမတ္ႀကီး အနႏၱသူရ ႏွင့္ ဇနီးတုိ႔က တည္ခဲ့သည္။

ေလးမ်က္ႏွာဘုရား ေက်ာက္စာအရ ၁၅-၁၂-၁၂၂၃ တြင္ အမတ္ႀကီး အနႏၱသူရ ႏွင့္ ဇနီးက အတုိင္းမသိေသာသဒၶါစိတ္ျဖင့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳေၾကာင္း၊ အာမနာကန္ အရပ္၌ ထန္းပင္မ်ား စုိက္ျခင္း၊ တံတုိင္းႏွစ္ထပ္ ခတ္ျခင္းႏွင့္ တံတုိင္း အတြင္း၌ ကလသားအုိး အေယာင္ႏွင့္ တူေသာ တင့္တယ္စြာေသာ စၾကၤထက္၌ ဂူတည္ေၾကာင္းသရီရဓာတ္ေတာ္ကုိ ၾကဳတ္အဆင့္ဆင့္ ထည့္ၿပီး ဌာပနာေၾကာင္း၊ ေစတီအထြတ္ကုိ ေရႊျဖင့္ ျပဳလုပ္ၿပီး အထြတ္ထက္၌ေရႊထီးတင္လွဴခဲ့ေၾကာင္း တရားနာ ပရိသတ္မ်ားအတြက္ ဓမၼသာလာ ေဆာက္ျခင္း၊ သခင္ေထရ္ သီတင္းသံုးရန္ေက်ာင္းႀကီးေဆာက္ျခင္း၊ သခင္အရိယာတုိ႔ သီတင္းသံုးရန္ ေက်ာင္းမ်ား ေဆာက္ျခင္း၊ ေရတြင္းတူးျခင္း၊ ေရကန္တူးျခင္း၊ ဥယ်ာဥ္စုိက္ျခင္းႏွင့္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ မွလာေသာသူမ်ား တည္းခုိရန္ တန္ေဆာင္းေဆာက္ျခင္း၊အုတ္ဇရပ္ ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ ကပၸိယငုဋီေဆာက္ ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၄င္းတုိ႔ကုိယ္စား ဘုရားျပဳျပင္ရန္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ရန္ႏွင့္ဘုရား၌ သင္ပုတ္၊ ဆီမီး၊ ဆြမ္း၊ ပန္း မျပတ္တင္ရန္ အတြက္ ကၽြန္မ်ား လွဴခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

ေလးမ်က္ႏွာဘုရား၏ အတြင္းနံရံ ေအာက္ပုိင္းမ်ားရွိ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားမွာ ထံုးသုတ္လိုက္သည့္ အတြက္ ပ်က္စီးေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အေပၚပုိင္းတြင္ နံရံေဆးပန္းခ်ီမ်ား က်န္ရွိေသးသည္။ ဂူဘုရား၏ အေရွ႕အ၀င္ခန္းမ ေပါင္းကူး မ်က္ႏွာၾကက္တြင္ ဗုဒၶေျခေတာ္ရာ၊ နံရံအထက္ပုိင္းတြင္ မေဟာသဓာဇာတ္ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ (နံရံေအာက္ပုိင္းထံုးသုတ္လုိက္၍ နံရံေဆး ပန္းခ်ီမ်ား ပ်က္စီးခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။) မ်ားကုိ ကမၸည္းစာႏွင့္ တကြ ေလ့လာႏုိင္သည္။ ဂူဘုရားအတြင္း ေပါင္းကူး မ်က္ႏွာၾကက္တြင္ ႐ုပ္ပံုမ်ားပါေသာ စက္၀ုိင္းပံု ပန္းခက္ပန္းႏြယ္မ်ား၊ နံရံတြင္ (၅၅၀)ဇာတ္ကြက္ႏွင့္ ကမၸည္းစာမ်ား၊ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားမ်ားႏွင့္ အေၾကာင္းအရာ ကမၸည္းစာမ်ား၊ ဗုဒၶ၀င္ခန္းႏွင့္ကမၸည္းစာမ်ား၊ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားပံုမ်ား ရွိသည္။
ေလးမ်က္ႏွာ ဂူဘုရား၏ အျပင္ဘက္ မ်က္ႏွာစာရွိ အဂၤေတ ပန္းေတာ့လက္ရာ မ်ားကုိ ေလ့လာႏုိင္သည္။

Monday, November 24, 2008

ဂူေျပာက္ငယ္ (ျမင္းကပါ)







ဂူေျပာက္ငယ္ (ျမင္းကပါ) သည္ ကြမ္းေတာင္ေပါက္ လုိဏ္တစ္ဆင့္ ဂူဘုရားျဖစ္ၿပီး ေအဒီ(၁၁၉၈) တြင္ တည္ခဲ့သည္။ ဂူေျပာက္ငယ္ (ျမင္းကပါ)သည္ နားေထာင္မ်ား (ထီးလုိမင္းလုိ) မင္းငယ္စဥ္က စာသင္ေပးေသာ အေၾကတလ အေရွ႕ ေမာလညာရြာ ဇာတိမဟာေထရ္ ဓမၼရာဇဂု႐ု သီတင္း သံုးသြားေသာ ဘုရားျဖစ္သည္ဟု အဆုိရွိသည္။

ဂူေျပာင္ငယ္ (ျမင္းကပါ) ဘုရားတြင္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီေဆးေရးပန္းခ်ီ အဂၤေတ ပန္းေတာ့လက္ရာႏွင့္ ေက်ာက္ဆစ္ ပန္းတေမာ့ လက္ရာမ်ား ကုိ ေလ့လာႏုိင္သည္။ ဂူေျပာက္ငယ္ဘုရား အတြင္း အ၀င္ခန္းမ၊ စၾကၤလမ္းႏွင့္  တုိက္မဂူ၏ ေပါင္းကူးမ်က္ႏွာၾကက္မ်ားႏွင့္ နံရံမ်ားတြင္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားရွိသည္။ တံကဲပံု၊ ပန္းေဘာင္ပံု၊ ပန္းေတာင္ပံုမ်ားႏွင့္ ပုဂံေခတ္ဇာတ ၿဂိဳဟ္ေနကြက္မ်ား ေရးဆဲြထားသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဂူေျပာက္ငယ္တြင္ ေအဒီ (၁၃၁၃) ႏွစ္ေရး ကမၸည္းစာ (၁၃)ေၾကာင္း ရွိၿပီး "ေက်ာင္းျဖဴ နန္းက်မင္း ေကာင္းမႈ ျဖစ္ေသာ ပ်က္စီးေနသည့္ ရပ္ေတာ္မူ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုကုိ သခင္ဖြားေစာႀကီးက ျပဳျပင္ေၾကာင္း " မွတ္တမ္း ျဖစ္သည္။

ဂူေျပာက္ငယ္ (ျမင္းကပါ)ဘုရား၏ အျပင္ဘက္ မ်က္ႏွာစာ တြင္ အဂၤေတပန္းေတာ့ လက္ရာမ်ား ေလ့လာႏိုင္သည္။ ဘုရားအလယ္ မ႑ဳိင္ေလး မ်က္ႏွာရွိ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အေနာက္နံရံတြင္ ေဖာင္းၾကြေဆးခ်ယ္ အဂၤေတ တံကဲမ်ား အလြန္လွပပံုကုိ ေလ့လာႏိုင္သည္။

ဂူေျပာက္ငယ္ (ျမင္းကပါ) ဘုရား၏ အလယ္မ႑ိဳင္ ပတ္လည္တြင္ စၾကၤလမ္းရွိၿပီး စၾကၤပတ္လမ္း၏ အျပင္နံရံရွိ မုခ္ကပ္မ်ားတြင္ မူလက ဗုဒၶ၀င္ခန္း ေက်ာက္ဆစ္ ပန္းတေမာ့ လက္ရာမ်ားရွိသည္။ (၁၉၉၃) ခုႏွစ္တြင္ ဗုဒၶ၀င္ ခန္းေက်ာက္ဆစ္ ႐ုပ္တုရွစ္ဆူကုိ ပုဂံေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈျပဳတုိက္သုိ႔ ေရႊ႕ေျပာင္း ျပသထားသည္။

Tuesday, November 18, 2008

သာသနာေတာ္ကြယ္ေပ်ာက္ပံု ကြယ္ေပ်ာက္နည္းမ်ား (၅)

၁။ အဓိဂမ သာသနာကြယ္ျခင္း
၂။ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ျခင္း
၃။ ပရိယတိၱသာသနာကြယ္ျခင္း
၄။ လိဂၤသာသနာေတာ္ကြယ္ျခင္း
၅။ ဓာတ္ေတာ္ကြယ္ျခင္း ။ ။

၅။ ဓာတ္ေတာ္ကြယ္ျခင္း

ဓာတ္ေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း ဆုိသည္မွာ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းကုိ ေခၚဆုိပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္း (၃)မ်ိဳးကုိ ေဖာ္ျပရလွ်င္ ၁။ ကိေလသပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္း၊ ၂။ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းနဲ႔ ၃။ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ ျပဳျခင္း တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိသံုးမ်ိဳးတြင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္၀ယ္ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူေသာအခါ ကိေလသာ အားလံုး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္သြား ျခင္းကုိ ကိေလသ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟု ေခၚဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကုသိနာ႐ံုျပည္ မလႅမင္းတုိ႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္ေတာ္၀ယ္ စုတိကမၼဇ႐ုပ္မ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ေတာ္မူျခင္းသည္ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟု ေခၚဆုိပါသည္။

ဘုရားရွင္၏ သရီရဓာတ္ေတာ္မ်ား အလုိအေလွ်ာက္ မီးေတာက္ကာ ေနာက္ဆံုးပိတ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကြယ္ေပ်ာက္
သြားျခင္းသည္ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟု ေခၚပါသည္။ ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ တည္ရွိရာအရပ္၌ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္မႈ မခံရလွ်င္ ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္သူမ်ား ရွိရာသုိ႔ ၾကြေတာ္မူ ၾကကုန္သည္။ ကာလၾကာေသာ္ အရပ္ဌာနအားလုံုး တုိ႔၌ ပူေဇာ္ ျမတ္ႏုိးမႈ မရွိဘဲ ေနကုန္သည္။ ထုိသုိ႔ အဘက္ဘက္မွ သာသနာေတာ္ ဆုတ္ယုတ္လာေသာအခါ အရပ္ရပ္မွ ဓာတ္ေတာ္မ်ားသည္ သီဟုိဠ္ကၽြန္း၌ စုေပါင္း၍
မဟာေစတီသုိ႔ ၾကြကုန္ၾကေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္ဖန္ နာဂဒီပကၽြန္း၊ ရာဇာယတနေစတီသုိ႔ ၾကြေတာ္မူကုန္မည္။

ထုိမွတစ္ဖန္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ရွိရာ အရပ္သုိ႔ ၾကြေရာက္ကုန္ၾကမည္။ အားလံုးေသာ ဓာတ္ေတာ္တုိ႔သည္ မဟေဗာဓိပလႅင္သုိ႔ စုေပါင္း ေရာက္လာ ေတာ္မူၾကၿပီး ေရႊတံုးေရႊခဲႀကီး သဖြယ္ျဖစ္၍ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ကုိ လြတ္ေတာ္မူၾကကုန္သည္။ (သုတ္ပါေထယ်၊ သမၸသာဒနီယ)
ထုိ႔ေနာက္ သရီရ ဓာတ္ေတာ္မ်ားမွ မီးထေတာက္ကာ ထုိဓာတုနိမၼိတ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကုိ အၾကြင္းမဲ့ေလာင္ကၽြမ္း ေလမည္။ ထုိမီးညႊန္႔ မီးလွ်ံသည္ ျဗဟၼာ့ျပည္တုိင္ေအာင္ တက္ေလသည္။ မုန္ညင္းေစ့ေလာက္ ဓာတ္ေတာ္ေလး တစ္ဆူ ၾကြင္းက်န္ေနေသးလွ်င္ မီးလွ်ံမစံေသးေပ။ ဘုရားရွင္၏ သရီရ ဓာတ္ေတာ္မ်ား ကုန္ဆံုးမွသာလွ်င္ မီးလွ်ံစဲေတာ့သည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ဓာတ္ေတာ္မ်ား စုေ၀း၍ ႀကီးက်ယ္ေသာ တန္ခုိးျပာဋိဟာကုိ ျပေတာ္မူၿပီး ဓာတ္ေတာ္မ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ေလသည္။ ထုိေနရာသို႔ စုေ၀းေရာက္လာၾကေသာ နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းတုိ႔သည္ ဘုရားရွင္ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ ျပဳေသာေန႔ကဲ့သုိ႔ ပန္းနံ႔သာ၊ တူရိယာ စသည္တုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ကာ လက္်ာရစ္ သံုးႀကိမ္လွည့္ၿပီး ရွိခုိး၍ ေနာင္အခါ ပြင့္လတၱံ႕ေသာ ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ရပါေစသား ဆုမ်ားေတာင္း၍ မိမိတို႔၏ ဘံုဌာနသုိ႔ ျပန္သြားၾကေလေတာ့သည္။ ဤမွစ၍ ဓာတ္ေတာ္သာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့ေလသည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ေ၀ေနယ်မ်ာစြာကုိ သနားေတာ္မူ၍ သဒၶါတရားကုိ အေျခခံကာ ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း
ကာလပတ္လံုး လူသာမန္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ျပဳလုပ္ ျဖည့္က်င့္ႏုိင္ခဲေသာ ပါရမီသံုးဆယ္၊ စြန္႔ျခင္းႀကီးငါးပါး၊ စရိယသံုးပါးတုိ႔ အရင္းခံကာ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ႀကီးသည္ ကြယ္ေပ်ာက္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ရပါလိမ့္မည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ႀကီး ယခုလုိ ေနလုိလလုိ ထြန္းေတာက္ဆဲ ကာလ၀ယ္ အခ်ိန္ရွိခုိက္ လံု႕လစုိက္၊ လသာတုန္း ဗိုင္းငင္ကာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အစုစု၌ အပၸမာဒ သတိတရားျဖင့္ တတ္အားသေရြ႕ ႀကိဳးစားႏိုင္ ၾကေစရန္ ေစတနာသန္႔သန္႔ျဖင့္ တင္ျပလုိက္ရပါသည္။

သာသနာေတာ္ကြယ္ေပ်ာက္ပံု ကြယ္ေပ်ာက္နည္းမ်ား (၄)


၁။ အဓိဂမ သာသနာကြယ္ျခင္း
၂။ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ျခင္း
၃။ ပရိယတိၱသာသနာကြယ္ျခင္း
၄။ လိဂၤသာသနာေတာ္ကြယ္ျခင္း
၅။ ဓာတ္ေတာ္ကြယ္ျခင္း ။ ။

၄။ လိဂၤသာသနာေတာ္ကြယ္ျခင္း

ရဟန္းအသြင္အျပင္ကုိ လိဂၤ ဟု ေခၚပါသည္။ ၀ိနည္း စည္းကမ္းမ်ား ခ်ိဳ႕ယြင္းလာသျဖင့္ ရဟန္း သံဃာေတာ္ မ်ား၏ သပိတ္၊ သကၤန္း သံုးစဲြပံုမွာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ မရွိေတာ့။ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ဝတ္႐ံု သံုးစဲြၾကကုန္သည္။ ထုိအခါ ရဟန္း အသြင္ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး လိဂၤသာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ေလေတာ့သည္။

Monday, November 17, 2008

သာသနာေတာ္ကြယ္ေပ်ာက္ပံု ကြယ္ေပ်ာက္နည္းမ်ား (၃)


၁။ အဓိဂမ သာသနာကြယ္ျခင္း
၂။ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ျခင္း
၃။ ပရိယတိၱသာသနာကြယ္ျခင္း
၄။ လိဂၤသာသနာေတာ္ကြယ္ျခင္း
၅။ ဓာတ္ေတာ္ကြယ္ျခင္း ။ ။

၃။ ပရိယတိၱသာသနာ ကြယ္ျခင္း
ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ားႏွင့္ အ႒ကထာ စသည္တုိ႔ကုိ ပရိယတၱိသာသနာဟု ေခၚပါသည္။ ထုိက်မ္းစာမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ ျခင္းကုိ ပရိယတိၱသာသနာ ကြယ္သည္ဟု ေခၚပါသည္။ ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ပရိယတိၱသာသနာ မကြယ္ႏုိင္ပါ။ ကာလၾကာေသာ ဆရာ ဒကာ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ပရိယတိၱသာသနာ စတင္ကြယ္ေပ်ာက္ ေလေတာ့သည္။

ထုိအခါ အဘိဓမၼာပိဋကတ္ စတင္ဆုတ္ယုတ္ပါေတာ့သည္။ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္တြင္လည္း ပ႒ာန္းက စတင္၍ ဓမၼသဂၤဏီအထိ အစဥ္အတုိင္း ဆုတ္ယုတ္ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အဂုၤတၱိဳရ္၊ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ဒီဃနိကာယ္ အထိ ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ဒီယနိကာယ္ ကြယ္ေပ်ာက္လွ်င္ သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ ဇာတ္ေတာ္မွ် ကုိသာ ေဆာင္ႏုိင္ၾကေတာ့ သည္။ ၀ိနည္းကုိ လဇၨီ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေဆာင္ၾကသကဲ့သုိ႔ ဇာတ္ေတာ္ ကုိလည္း လာဘ္လာဘကုိ အလုိရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေဆာင္ၾကကုန္သည္။ ကာလၾကာေသာ္ ဇာတ္ေတာ္ကုိ အာဂံု မေဆာင္ႏုိင္ ၾကေတာ့ဘဲ အထက္ဆံုး ေ၀ႆႏၱရာ ဇာတ္ေတာ္မွ စ၍ အပဏၰက ဇာတ္တုိင္ေအာင္ ဆုတ္ယုတ္လာေတာ့ သည္။ ဤသုိ႔ ဇာတ္ေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ေသာ္ ၀ိနည္းပိဋကတ္ကုိသာ ေဆာင္ၾကေတာ့သည္။

၀ိနည္းေဆာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ ပရိယတိၱသာသနာေတာ္ တည္ရွိေနေသးသည္။ ေနာင္ေသာ္ ထုိရဟန္းေတာ္မ်ား သဒၶါ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ၀ီရိယ တရားတုိ႔ ေလ်ာ့နည္းလာကာ အထက္ ပါရိ၀ါပါဠိေတာ္မွ စတင္၍ မဟာ ၀ိဘင္းအဆံုး ဆုတ္ယုတ္ေတာ့သည္။

အခါတစ္ပါး၌ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မင္းတစ္ပါးသည္ ဆင္ေက်ာက္ကုန္းေပၚ ေရႊစင္ႏွင့္ မႊန္းျခယ္ထားေသာ ေတာင္းထဲတြင္ အသျပာေထာင္ထုပ္ကုိ တင္ၿပီး ဘုရားေဟာ ဂါထာတစ္ပုဒ္ ရြတ္ဆုိႏုိင္သူ သည္ ဤအသျပာကုိ ယူေလာ့ဟု သံုးႀကိမ္တုိင္တုိင္ စည္တီး၍ လွည့္လည္သည္။ ယူမည့္သူ မရွိ၍ နန္းေတာ္သုိ႔ ျပန္ပုိ႔ရေသာအခါ ပရိယတိၱသာသနာ ကြယ္ေလေတာ့သည္။

Saturday, November 15, 2008

သာသနာေတာ္ကြယ္ေပ်ာက္ပံု ကြယ္ေပ်ာက္နည္းမ်ား (၂)

၁။ အဓိဂမ သာသနာကြယ္ျခင္း
၂။ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ျခင္း
၃။ ပရိယတိၱသာသာနကြယ္ျခင္း
၄။ လိဂၤသာသနာေတာ္ကြယ္ျခင္း
၅။ ဓာတ္ေတာ္ကြယ္ျခင္း ။ ။

၂။ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ျခင္း


သမထ ဝိပႆနာႏွင့္ စတုပါရိသုဒၶိသီလ သည္ ပဋိပတိၱ သာသနာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိတရားမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ ျခင္းကုိ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္သည္ဟု ေခၚဆုိပါသည္။ 
သာသနာေတာ္ ေနာက္ပိုင္းသုိ႔ ေရာက္လာၾကေသာအခါ သဒၶါဝိရိယတရားမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့လာသျဖင့္ မဂ္ဖုိလ္ကုိ ရေအာင္ အားမထုတ္ခ်င္ေတာ့ေပ။ စတုပါရိသုဒၶိသီလ ကုိသာ ျဖည့္က်င့္ေစာင့္စည္းၾကကုန္သည္။ ကာလၾကာေသာအခါ ထုိသီလကုိပင္ မေစာင့္စည္းၾကေတာ့ဘဲ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ ငယ္ရာမွ စတင္၍ တစတစ က်ဴးလြန္လာေတာ့သည္။ ပါရာဇိက ေလးပါးကုိသာ ေစာင့္စည္းၾကကုန္သည္။ ေနာက္ဆံုး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ကြယ္လြန္လွ်င္ လည္းေကာင္း၊ သိကၡာပုဒ္ေဆာက္တည္ျခင္းကုိ ခ်ိဳးေဖာက္လွ်င္ လည္းေကာင္း ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း ျဖစ္ေလေတာ့သည္။

Friday, November 14, 2008

သာသနာေတာ္ကြယ္ေပ်ာက္ပံု ကြယ္ေပ်ာက္နည္းမ်ား (၁)




၁။ အဓိဂမ သာသနာကြယ္ျခင္း
၂။ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ျခင္း
၃။ ပရိယတိၱသာသာနကြယ္ျခင္း
၄။ လိဂၤသာသနာေတာ္ကြယ္ျခင္း
၅။ ဓာတ္ေတာ္ကြယ္ျခင္း ။ ။


၁။ အဓိဂမ သာသနာကြယ္ျခင္း
မဂ္ေလးပါး၊ ဖုိလ္ေလးပါး၊ ပဋိသမၻိဒါေလးပါး၊ ၀ိဇၨာသံုးပါး၊ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးတုိ႔ကုိ အဓိဂမ သာသနာဟု ေခၚပါသည္။ ထုိတရားမ်ားသည္ အဆင့္ဆင့္ ကြယ္ေပ်ာက္ၾကေလသည္။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္တစ္ေထာင္ အတြင္း၌သာ ပဋိသမၻိဒါေလးပါးကုိ ရႏုိင္ေလသည္။ ထုိႏွစ္ ေက်ာ္လြန္ေသာအခါ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးကုိသာ ရၾက ေတာ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ၀ိဇၨာသံုးပါးသာ ရၾကေတာ့သည္။ ကာလၾကာေသာ္ ရဟႏၱာမွ်သာ ျဖစ္ၾကေတာ့သည္။

ထုိမွ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ယုတ္ေလ်ာ့လာရာ အနာဂါမ္ေခတ္၊ သကဒါဂါမ္ေခတ္၊ ေသာတာပန္ေခတ္သုိ႔ ေရာက္သြားေလသည္။ အၾကင္အခါ၌ ေနာက္ပိတ္ဆံုးေသာ ေသာတာပန္ ေသလြန္သည္။ ထုိအခါတြင္ အဓိဂမ သာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ေလေတာ့သည္။

သာသနာေတာ္ ကြယ္ေၾကာင္း တရားမ်ား


၁။ ရဟန္းမ်ား တရားမနာျခင္း
၂။ စာမသင္ျခင္း
၃။ ႏႈတ္တက္အာဂံု မေဆာင္ျခင္း
၄။ သိေအာင္ မႀကံစည္ျခင္း
၅။ ဓမၼာႏုဓမၼကုိ မက်င့္ႀကံျခင္း ဒ

(တစ္နည္း)
၁။ စာမသင္ျခင္း
၂။ တရားကုိ အက်ယ္မေဟာျခင္း
၃။ စာကုိ အက်ယ္မပုိ႔ခ်ျခင္း
၄။ စာကုိ အက်ယ္မျပန္ဆုိျခင္း
၅။ အနက္အဓိပၸာယ္ကုိ မႀကံစည္ျခင္း

(တစ္နည္း)
၁။ အကၡရာပုဒ္ပ်က္တုိ႔ျဖင့္ သင္ယူျခင္း
၂။ အေျပာအဆုိ ခက္ခဲျခင္း
၃။ စာခ်ပုဂၢဳိလ္မ်ား ရွားပါးျခင္း
၄။ လာဘ္ေပါမ်ားေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
၅။ ခုိက္ရန္မ်ား၍ သံဃာကဲြျပားျခင္း ။ ။

သမၻဴလဂူဘုရား







သမၻဴလဂူဘုရားသည္ ကြမ္းေတာင္ေပါက္ လုိဏ္တစ္ဆင့္ဂူ ဘုရားျဖစ္ၿပီး (၁၅-၂-၁၂၅၆) တြင္ သံုးလူလမိဖုရား တည္ခဲ့သည္။ သမၻဴလ ဂူဘုရားေက်ာက္စာတြင္ (၁၅-၂-၁၂၅၆)တြင္ က်စြာမင္း၏သမီး၊ ဥဇၨနာမင္း၏ ပယ္မယား တိေလာကစျႏၵ နာမဟာေဒ၀ီ (သံုးလူလ) မိဖုရားသည္ ေဆာက္ခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ သမၻဴလဂူအတြင္း ေအဒီ (၁၂၈၂) က ေရးထုိးသည့္ နံရံကမၼည္းမင္စာတြင္ သံုးလူလ ကုိ သမၻဴလဟု ေရးထုိးခဲ့ရာမွ သမၻဴလဘုရားဟု အမည္တြင္ လာျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သမၻဴလဘုရားတြင္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ အဂၤေတ ပန္းေတာ့ လက္ရာမ်ားရွိသည္။ အ၀င္ခန္းမ၏ ေပါင္းကူး မ်က္ႏွာၾကက္တြင္ ထုိင္ေတာ္မူ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားပံု အတန္း၊ နံရံတြင္ သစ္ရြက္ပံုပန္းတန္း၊ အရိေမတၱယ် ဘုရားႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ နံရံပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ ပါဠိကမၸည္းစာမ်ား၊ လက္ေရးလွ စာလံုးမ်ား ရွိသည္။ အာ႐ံုခံ ခန္းမမ်ားရွိ ေပါင္းကူး မ်က္ႏွာၾကက္တြင္ ပန္းခက္ ပန္းႏြယ္ပံုမ်ား၊ နံရံတြင္ ဗုဒၶ၀င္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား၊ စၾကၤလမ္း ေပါင္းကူး မ်က္ႏွာၾကက္တြင္ ေထာင့္ေဘာင္တန္းမ်ား၊ စက္၀ုိင္းအတြင္း ဗုဒၶရုပ္ပြားပံုမ်ား ပါရွိသည့္ ပန္းကြက္အလွမ်ား၊ စၾကၤ ံနံရံတြင္ သစ္ရြက္ ပန္းတန္းမ်ား၊ ႏွစ္က်ိန္ရွစ္ဆူ ဘုရားပံုမ်ား၊ ေလးေထာင့္ကြက္အတြင္း မွ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ပံု မ်ားႏွင့္ အလယ္မ႑ိဳင္ ေလးမ်က္ႏွာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုမ်ား၏ အေနာက္နံရံတြင္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ပံုမ်ားကုိ ေလ့လာႏိုင္ သည္။

သမၻဴလဂူဘုရား၏ အေရွ႕အ၀င္မုခ္တံကဲမွ အဂၤေတ ပန္းေတာ့လက္ရာမ်ား၊ တုိင္ဖုံးပန္းမ်ား၊ ဘုရားအျပင္ ပတ္လည္ရွိ ဘီလူးပန္းဆဲြ၊ မကာရ္း၊ ကိႏၷရာ၊ မႏုဟီဟ၊ ျခေသၤ့၊ ရာမလက္ညိႇဳးႏွင့္ စုိင္ေပါင္မ်ား ကႏုတ္ပန္းမ်ားကုိ ေလ့လာႏိုင္သည္။

Monday, November 10, 2008

အရိယာေ၀ါဟာရ (၁၂)ပါး

အရိယာေ၀ါဟာရ (၁၂)ပါး

အရိယာတို႔ ေျပာဆုိေသာ စကားသည္ အရိယေ၀ါဟာရ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါမွမဟုတ္ အက်င့္ေကာင္းျမတ္ျဖဴစင္ ေသာ သူတုိ႔ ေျပာဆုိေသာ စကားသည္ အရိယေ၀ါဟာရ ျဖစ္ပါသည္။ အရိယေ၀ဟာရ (၁၂)ပါးကေတာ့
(၁) မုသာ၀ါဒ
(၂) ပိသုဏ၀ါစာ
(၃) ဖ႐ုသ၀ါစာ
(၄) သမၹပၸလာပ - စကားတုိ႔ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္၍ ေျပာဆုိျခင္း
(၅) အဒိေ႒ဒိ႒၀ါဒိတာ - မျမင္သည္ကုိ မျမင္ဟု ေျပာဆုိျခင္း
(၆) အသုေတ သုတ၀ါဒိတာ - မၾကားသည္ကုိ မၾကားဟု ေျပာဆုိျခင္း
(၇) အမုေတ မုတ၀ါဒိတာ - (ဂႏၶ၊ ရသ၊ ေဖ႒ဗၺ)မေတြ႕သည္ကုိ မေတြ႕ဟု ေျပာဆုိျခင္း
(၈) အ၀ိညာေတ ၀ိညာတ ၀ါဒိတာ - မသိသည္ကုိ မသိဟု ေျပာဆုိျခင္း
(၉) ဒိေ႒ အဒိ႒၀ါဒိတာ - ျမင္သည္ကုိ ျမင္သည္ဟု ေျပာဆုိျခင္း
(၁၀) သုေတ အသုတ ၀ါဒိတာ - ၾကားသည္ကုိ ၾကားသည္ဟု ေျပာဆုိျခင္း
(၁၁) မုေတ အမုေတ ၀ါဒိတာ - (ဂႏၶ၊ ရသ၊ ေဖ႒ဗၺ) ေတြ႕သည္ကုိ ေတြ႕သည္ဟု ေျပာဆုိျခင္း။
(၁၂) ၀ိညာေတ အ၀ိညာတ ၀ါဒိတာ - သိသည္ကုိ သိသည္ဟု ေျပာဆုိျခင္း

အနရိယေ၀ါဟာရ (၁၂)ပါး

ပုထုဇဥ္တုိ႔ ေျပာဆုိေသာ စကားသည္ အနရိယေ၀ါဟာရ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ မျဖဴစင္ေသာ၊ မသန္႔ရွင္းေသာ၊ မေကာင္းျမတ္ေသာ သူတုိ႔၏ စကားသည္ အနရိယေ၀ါဟာရ ျဖစ္ပါတယ္။

(၁) မုသာ၀ါဒ
လိမ္လည္ လွည့္ပတ္ ေျပာဆုိျခင္း။
(၂) ပိသုဏ၀ါစာ
သူႏွစ္ဦးၾကား ဂံုးေခ်ာစကား ေျပာဆုိျခင္း။
(၃) ဖ႐ုသ၀ါစာ
ၾကမ္းတမ္းေသာစကား ေျပာဆုိျခင္း။
(၄) သမၹပၸလာပ
သိမ္ဖ်ဥ္းေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း။
(၅) အဒိေ႒ဒိ႒၀ါဒိတာ
မျမင္သည္ကုိ ျမင္သည္ဟု ေျပာဆုိျခင္း။
(၆) အသုေတ သုတ၀ါဒိတာ
မၾကားသည္ကုိ ၾကားသည္ဟု ေျပာဆုိျခင္း။
(၇) အမုေတ မုတ၀ါဒိတာ
(ဂႏၶ၊ ရသ၊ ေဖ႒ဗၺ)မေတြ႕သည္ကုိ ေတြ႕သည္ဟု ေျပာဆုိျခင္း။
(၈) အ၀ိညာေတ ၀ိညာတ ၀ါဒိတာ
မသိသည္ကုိ သိ၏ဟု ေျပာဆုိျခင္း။
(၉) ဒိေ႒ အဒိ႒၀ါဒိတာ
ျမင္သည္ကုိ မျမင္ဟု ေျပာဆုိျခင္း။
(၁၀) သုေတ အသုတ ၀ါဒိတာ
ၾကားသည္ကုိ မၾကားဟု ေျပာဆုိျခင္း။
(၁၁) မုေတ အမုေတ ၀ါဒိတာ
(ဂႏၶ၊ ရသ၊ ေဖာ႒ဗၺ) ေတြ႕သည္ကုိ မေတြ႕ဟု ေျပာဆုိျခင္း။
(၁၂) ၀ိညာေတ အ၀ိညာတ ၀ါဒိတာ
သိသည္ကုိ မသိဟု ေျပာဆုိျခင္း

Wednesday, November 5, 2008

ကမၻာ့ဘာသာအယူဝါဒမ်ား (၆)

ေရွးေဟာင္းဥေရာပ

ဦးခ်ိဳေတြနဲ႔ နတ္ဘုရားကုိေတာ့ ဆဲလ္တစ္ တုိ႔က ေျမဆီေျမၾသဇာ ေကာင္းေစဖုိ႔ ပူေဇာ္ပသၾက တာကုိ မၾကာခဏ ေတြ႕ရွိၾကရ ပါတယ္။ ေရတြင္းေတြ ေခ်ာင္းေတြမွာလည္း ဆဲလ္တစ္ တုိ႔ ယဇ္ပူေဇာ္ထားတဲ့ လူဦးေခါင္းျပတ္ေတြကုိ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ရပါေသးတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာက ဥေရာပေျမာက္ပုိင္းဆီ ေနာက္က်ၿပီးမွ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ထုိးေဖာက္ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဆဲလ္တစ္ ေတြနဲ႔ ဂ်ာမန္ေတြ လူမ်ိဳးခ်င္း ရင္းႏွီးေပါင္း စပ္ၾကရင္း သူတုိ႔ ကိုးကြယ္ၾကတဲ့ ဘာသာေတြဟာ သူတုိ႔ ေရွးေဟာင္း ေန႔စဥ္ လူေနမႈ ဘ၀ေတြမွာ တြယ္ကပ္ ေနပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သိေနၾကတဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ကုိးကြယ္မႈ ေတြကုိလည္း မျပည့္စံုတဲ့ အေထာက္အထား အခ်ိဳ႕ကေနၿပီး ေကာက္ခ်က္ခဲ့ ၾကရတာပါ။ အထူးသျဖင့္ ေရွးေဟာင္း ေရာမ စာေရးဆရာေတြ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ တာေတြနဲ႔ တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းေတြကုိသာ အားကုိးခဲ့ၾက ရတာျဖစ္ပါတယ္။ အေသးအဖဲြ အခ်က္အလက္ေလး ေတြကုိ စုစည္းၿပီး ေယဘုယ် ေကာက္ခ်က္ဆဲြ ယူခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒသအႏွံ႔အျပားမွာ ေတြေနတဲ့ စနစ္တက် ေသေသသပ္သပ္ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အျပင္ အိမ္ေထာင္ ပရိေဘာဂ ပစၥည္း အျပည့္အစံုပါ ထည့္ေပးထားတဲ့ ဂူသခၤ်ဳိင္းေတြကုိ ေတြ႕ရတာေၾကာင့္ ဆဲလ္တစ္တုိ႔ တမလြန္ ဘ၀ရွိတာကုိ ယံုၾကည္ၾကေၾကာင္း မွန္းဆႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အထြတ္အျမတ္ ထားတဲ့ေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိလည္း အ၀င္လမ္း အတိအက်သတ္မွတ္ၿပီး တသီးတသန္႔ လုပ္ထားၾက တာေၾကာင့္ ေနာင္အခါ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ေရာက္ရွိလာခ်ိန္မွာ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းေတြ ေဆာက္လုပ္ဖုိ႔ အင္မတန္ အဆင္ေျပတဲ့ ေနရာေတြ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။

Druids ဆုိတဲ့ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ဂႏၳ၀င္ စာေရးဆရာ အေျမာက္အျမားက ေဖာ္ျပခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ ပညာ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈေတြကေတာ့ မေသမခ်ာ မေရမရာ ျဖစ္ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ အၾကားအျမင္ ေမးျမန္းပဲြေတြ၊ ေပ်ာက္ေစဆရာေတြက စိတ္တန္ခုိးနဲ႔ ေဆး၀ါးကုသတာေတြနဲ႔ နကၡတၱေဗဒဆုိင္ရာ နကၡတ္ပဲြေတြမွာ သူတုိ႔ေတြက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ၊ ခံသမာဓိေတြ အျဖစ္နဲ႔ အဓိကအခန္းကေနၿပီး ပါ၀င္ခဲ့ပံု ရပါတယ္။

က်ဴတြန္ တုိ႔ရဲ႕ စစ္စြမ္းရည္၊ ခြန္အားစြမ္းပကားနဲ႔ ႐ုိးသားမႈေတြကုိ ေရာမ စာေရးဆရာ တက္ဆီတပ္စ္ က ခ်ီးမြမ္းခဲ့ပါတယ္။ က်ဴတြန္ တုိ႔က နတ္ဘုရား အေျမာက္အျမားကုိ ကုိးကြယ္ၾကသူေတြမုိ႔ ေရာမစာေရးဆရာက ၄င္းတုိ႔ရဲ႕ နတ္ဘုရား အခ်ိဳ႕ကုိ ေရာမ နတ္ဘုရားေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ ေဖာ္ျပေလ့ ရွိပါတယ္။

ေအဒီ ၁၂၆၄ မွာ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ အုိင္စလန္ က စေနာ္ရီ စတာလူဆင္ လုိ ေရွးေခတ္သူရဲေကာင္း ပံုျပင္ေတြကုိ ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သူ ေၾကာင့္ ေနာ့စ္နတ္ဘုရားေတြ အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သိရွိခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ နတ္ဘုရားေတြကုိေတာ့ အုပ္စုႏွစ္ခု ခဲြျခား ထားပါတယ္။ ပထမအုပ္စုကေတာ့ ဆီဆာ (၀ါ) ႀကီးျမတ္တဲ့ နတ္ဘုရားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအုပ္စုကေတာ့ ဗနာ (၀ါ) အနိမ့္စား နတ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ၄င္းတုိ႔ကေတာ့ လက္တုံ႕ျပန္တတ္တဲ့ နတ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တမလြန္ေလာက ကုိေတာ့ အုိဒင္ နတ္ဘုရားက စုိးမုိးတယ္လုိ႔ ၄င္းတုိ႔က ယံုၾကည္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ မုိးနတ္ဘုရားေတာ္နဲ႔ ပေဟဠိဆန္တဲ့ မာယာသခင္လုိ ကီ နတ္တုိ႔က အီဆာ ႏြယ္၀င္ ႀကီးျမတ္တဲ့ နတ္ဘုရားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမဆီေစာင့္နတ္ ဖေရး ကေတာ့ ဗနာႏြယ္၀င္ အနိမ့္စား နတ္ျဖစ္ပါတယ္။ မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ နတ္ဘုရားေတြလည္း စုေတၾကရပါတယ္။ အခ်ိန္ေရာက္လာတဲ့အခါ ရာနာေရာ့စ္ မုန္တုိင္းႀကီး ဆင္လာၿပီး ကမၻာကုိ ပ်က္သုန္းေစ လိမ့္မယ္လုိ႔ ၄င္းတုိ႔က လက္ခံထားၾကပါတယ္။ အဲဒီကာလကိုေတာ့ နတ္ဘုရားေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၾကရမယ့္ ဆည္းဆာခ်ိန္အျဖစ္ ယံုၾကည္ခဲ့ၾက ပါတယ္။

Debbie Gill ၏ Religions of the World

(ယခု တင္ျပမႈသည္ အက်ဥ္းမွ်ကိုသာ ေဖာ္ျပႏုိင္ခဲ့တဲ့အတြက္ တကူးတက လာဖတ္သူမ်ားအား ေက်နပ္မႈ ရရွိေစမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယံုၾကည္ ပါတယ္။ ကမၻာ့ဘာသာ အယူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္၍ ဘာသာႀကီး တစ္ခုခ်င္းစီ၏ သမုိင္းေၾကာင္း မ်ားကုိလည္း အလ်ဥ္းသင့္ သလုိ ေဖာ္ျပေပးသြားပါဦးမည္။ အားနည္းမႈ၊ မွားယြင္းမႈမ်ား ေတြ႕ရွိ ပါကလည္း မခၽြင္းမခ်န္ ေ၀ဖန္အႀကံျပဳႏုိင္ ပါတယ္။ စာဖိတ္မိတ္ေဆြမ်ား ကုိ အစဥ္႐ုိေသလ်က္ပါ။ ဆုရည္ )

Tuesday, November 4, 2008

ကမၻာ့ဘာသာအယူဝါဒမ်ား (၅)

ဂရိႏွင့္ ေရာမ

ေရွးေဟာင္းဂရိတုိ႔ရဲ႕ နတ္ဘုရားေတြကေတာ့ လူပံုပန္းသ႑ာန္ ေတြျဖစ္ေပမယ့္ ထာ၀ရ တည္ၿမဲေနၾကၿပီး အနိစၥတရားက ကင္းလြတ္ေနၾက သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ၀တ္ျပဳ ဆုေတာင္း၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အၾကားအျမင္ အားျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတိတ္နိမိတ္ ပံုရိပ္မ်ားျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ဂရိတို႔က ၄င္းနတ္ဘုရားမ်ားနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈ ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ မွာလည္း နာမ္ကိန္းရွင္က တစ္ဆင့္ ဒါမွမဟုတ္ ေဗဒင္ဆရာက ေနၿပီး နတ္ဘုရားေတြက ျမြတ္ဟေလ့ရွိခဲ့ပါတယ္။ နာမ္ကိန္းရွင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ ေစဖုိ႔အတြက္ သီးသန္႔ နတ္ဘုရားေက်ာင္း ေတာ္ႀကီးေတြကုိ ေရွးေဟာင္းဂရိတုိ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒယ္လ္ဖီ ကနတ္ဘုရားေက်ာင္း ေတြဆုိရင္ နတ္ဘုရားမအတြက္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဧရာမ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အေသသပ္ဆံုး ဒုိရစ္ ဗိသုကာ လက္ရာအျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္တဲ့အထိ အႏုပညာ လက္ရာေျမာက္တဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။

ေရွးေဟာင္းေရာမတုိ႔ရဲ႕ ဘာသာကေတာ့ အိမ္ေထာင္စုလုိက္ စဲြလန္းကုိးကြယ္မႈေတြ ဘုိးေဘးစဥ္ဆက္ကုိ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့တာ ေတြနဲ႔ စုိက္ပ်ိဳးသီးႏွံအထြက္ ေကာင္းေစဖုိ႔ ပူေဇာ္ပသတဲ့ နတ္ေတြေကာ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားေစဖုိ႔ နတ္ေတြပါ ေရာေႏွာေနပါတယ္။ တစ္ခါ ဂရိတို႔ရဲ႕ တုိက္ခိုက္သိမ္းပုိက္ ၿပီးခ်ိန္မွာ ၄င္းတုိ႔ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္မႈထဲ ဂရိတုိ႔ရဲ႕ နတ္ဘုရားေတြကုိ လုိက္ေလ်ာညီေထြစြာ ထည့္သြင္း ေပါင္းစပ္လုိက္ၾကၿပီး ေရွးေဟာင္း ေရာမယဥ္ေက်းမႈကုိ တုိးပြားေစခဲ့ ၾကပါတယ္။

ေအဒီ ၉၀ ခန္႔မွာေတာ့ ေရာမတို႔ရဲ႕ ကိုးကြယ္မႈ ျမင့္တက္လာခဲ့ ပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ ႏြားသုိးကုိ သတ္ျဖတ္ ပူေဇာ္ၾကတာပါ။ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိမႈေတြမွာ ၄င္းဓေလ့ကုိ အမ်ားအျပား ေတြ႕ၾကရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ နကၡတၱေဗဒ ဆုိင္ရာ ေဟာစာတမ္းေတြကုိ ရရွိခဲ့ၾကတဲ့ အျပင္ ၀ိညာဥ္လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ၾကယ္တာရာေတြဆီ ခရီးႏွင္တဲ့ ၾကယ္တာရာပံု ကားခ်ပ္ေတြကုိလည္း ေတြ႕ခဲ့ၾကရ ပါတယ္။ မိမိဘာသာ၀င္ တုိးပြားေစဖုိ႔အတြက္ ေရာမစစ္တပ္ႀကီးက လူသစ္ အမ်ားအျပား စုေဆာင္းထည့္သြင္း ေပးခဲ့ပါတယ္။ ၄င္း ဘာသာေရး ဘုရားေက်ာင္းေတြကုိ ဟတ္ဒရိန္း တံတုိင္းနဲ႔ အီဂ်စ္ႏုိင္ငံ အလက္ဇျႏၵီးယား တုိ႔မွာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။

(ဆက္လက္တင္ျပပါမည္)
Debbie Gill ၏ Religions of the World

ကမၻာ့ဘာသာအယူဝါဒမ်ား (၄)

ေတာင္အေမရိက

အလယ္ႏွင့္ ေတာင္အေမရိကရဲ႕ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈေတြကုိေတာ့ ေတြ႕ရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းအေထာက္ အထားေတြရယ္ (၁၆)ရာစုတုန္းက မကၠဆီကုိနဲ႔ ပီ႐ူးကုိ တုိက္ခုိက္ သိမ္းပုိက္ခဲ့တဲ့ စပိန္ ဧကရာဇ္ရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိထဲမွာ ေရးထားတာေတြကေနၿပီး သိရွိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ဧကရာဇ္က ေတာင္အေမရိကနဲ႔ အလယ္အေမရိကရဲ႕ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ အေထာက္အထား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၄င္းေဒသမွ အုပ္စုိးသူနဲ႔ ဘသာေရးတုိ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ ယွက္ႏြယ္ႀကီးစုိး အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ပံုရတာကုိ သိရွိရပါတယ္။

အခုအခါ မကၠဆီလုိ႔ ေခၚခဲ့ၾကတဲ့ေဒသမွာ ဘီစီ ၁၂၀၀ ကေန ၅၀၀ အတြင္းက အုိလ္မက္ဘာသာ ထြန္းကားခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္အေမရိက က်ားသစ္ကုိ အဓိကထားၿပီး တစ္ျခားတိရစၦာန္ေတြ၊ ငွက္ေတြနဲ႔ပါ ပူးတဲြ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ နတ္ဘုရားေတြအျဖစ္ ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အုိမက္ ေတြကုိ တုိက္ခုိက္ ေအာင္ႏုိင္သြားတဲ့ မာယန္ တုိ႔က ၄င္းတုိ႔ရဲ႕ ပူေဇာ္ပသ ကုိးကြယ္မႈ ေတြကုိ ပိရမစ္ဘုရားရွိခုိး ေက်ာင္းႀကီးေတြ တည္ေဆာက္ၿပီး တခမ္းတနား က်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္။ မာယန္ တုိ႔ရဲ႕ နတ္ဘုရားေတြကုိလည္း တိရစၦာန္ေတြ၊ ငွက္ေတြနဲ႔ မၾကာခဏ ယဇ္ပူေဇာ္ပသ ခဲ့ၾကပါတယ္။

လူေတြကုိသတ္ၿပီး ယဇ္ပူေဇာ္ရမယ့္အစား တိရစၧာန္ေတြကုိ တင္ေျမႇာက္ၾကတဲ့ ဓေလ့ပါ။ ေအဒီ(၁၂)ရာစု ခန္႔ကစၿပီး စပိန္ေတြ က်ဴးေက်ာ္ တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္တဲ့ ၁၅၃၂ ခုႏွစ္အထိ အလယ္အေမရိကမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ အက္ဇ္တက္ခ္ တို႔အေနနဲ႔ ေနကုိ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကတဲ့အျပင္ လူကုိ သတ္ၿပီး ႏွစ္စဥ္ယဇ္ပူေဇာ္ေလ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ၄င္းတုိ႔ စစ္ႏုိင္စဥ္က ဖမ္းဆီးလာခဲ့ၾကတဲ့ သံု႔ပန္းႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ အနက္ အခ်ိဳ႕ကုိ ႏွစ္စဥ္ သတ္ျဖတ္ယဇ္ပူေဇာ္ၾကပုံ ရပါတယ္။

ပီ႐ူးရဲ႕ အင္ကာယဥ္ေက်းမႈကလည္း အက္ဇ္တက္ခ္ တုိ႔နဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ တည္ရွိခဲ့တယ္လုိ႔ အၾကမ္းဖ်ဥ္း သတ္မွတ္လို႔ရပါတယ္။ ပူေဇာ္ပသပဲြေတြ နတ္ကုိးကြယ္တာေတြနဲ႔ ယဇ္ပူေဇာ္တာေတြကုိ အေျခခံထားတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ဘာသာက လက္ေတြ႕က်က် ေျပာရရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ စိတ္စိညာဥ္ပိုင္းနဲ႔ မပတ္သက္ပါ။ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီး ၀၀လင္လင္ စားေသာက္ရေရး အတြက္ ေကာက္ပဲသီးႏွံ အထြက္ေကာင္းဖုိ႔ကုိသာ အဓိကထားၿပီး ပူေဇာ္ ပသခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ေတာင္အေမရိကမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ ခ်ာဗင္၊ မုိခ်ီ နဲ႔ ခ်ီမူး လူမ်ိဳးစုေတြကေတာ့ လနတ္ဘုရား ဒါမွမဟုတ္ ေၾကာင္လုိ ႐ုပ္ထုေတြကုိ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ အကယ္၍သာ စပိန္တုိ႔က အလယ္ႏွင့္ ေတာင္အေမရိကကုိ နယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ႐ုိမန္ကက္သလစ္ ဘာသာထဲ အတင္းအဓမၼ မသြတ္သြင္းခဲ့ရင္ ဒီေန႔ထိ အလယ္နဲ႔ ေတာင္အေမရိကေန လူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕ ႐ုိးရာကုိးကြယ္မႈ ဘာသာေတြကုိ ေတြ႕ျမင္ၾကရ သိရွိၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

မာယန္ နဲ႔ အက္ဇ္တက္ခ္ တုိ႔က နတ္ဘုရား ႐ုပ္ထုေပါင္း ေျမာက္အျမား ထုလုပ္ထားခဲ့ၾကတဲ့အျပင္ ေရႊ၊ ေငြ တို႔နဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ေရွးေဟာင္း လက္ရွာေတြ မွာလည္း ၄င္းတို႔ရဲ႕ ကုိးကြယ္မႈေတြကုိ ေဖာ္က်ဴးထားၾကပါေသးတယ္။ ယဇ္ပူေဇာ္တဲ့ တိရစၦာန္ေတြရဲ႕ သားေရကုိ ခြာၿပီး ၄င္းအေပၚမွာ XIPE TOLEC လုိ႔ ေရးထြင္းျခင္းမွ သည္ ေျမြအေရခြံမွာေတာင္ ငွက္ပံုထြင္းထားခဲ့ၾကပါတယ္။
(ဆက္လက္တင္ျပပါမည္)
Debbie Gill ၏ Religions of the World

Sunday, November 2, 2008

ကမၻာ့ဘာသာအယူဝါဒမ်ား (၃)

အီဂ်စ္

အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ဖဲြ႕စည္းတည္ေထာင္ ထားခဲ့သည့္ ေရွးေဟာင္း အီဂ်စ္ယဥ္ေက်းမႈသည္ ယေန႔အထိ ကမၻာတြင္ အံ့ႀသစရာ အသစ္အဆန္း ျဖစ္ေနဆဲပါ။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ကတည္းက ၿမိဳ႕ျပမ်ား ထူေထာင္ကာ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္ျမင့္မားမား ေနထုိင္ခဲ့ၾကၿပီး ေတာင့္တင္းခုိင္မာတဲ့ လူတန္းစား ဖဲြ႕စည္းမႈတစ္ရပ္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အီဂ်စ္တုိ႔မွာ ထူးျခား ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ စာေပအေရး အသားလည္း ရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ၄င္းတုိ႔ရဲ႕ ႐ႈပ္ေထြး အေရးပါတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေႏွာင္းေခတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြက အျပည့္အစံု မဟုတ္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိေတာ့ နားလည္ သေဘာေပါက္ႏိုင္ၾက ပါတယ္။

၄င္းတုိ႔ရဲ႕ ဘာသာေရးမွာ ယစ္ပူေဇာ္ပဲြေတြနဲ႔ ယူေဇာ္ပသတဲ့ပဲြ အခမ္းအနားသဘင္ေတြ အလြန္အေရးပါခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေတြကလည္း အလြန္တန္ခုိးထြားတဲ့ လူတန္းစား တစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဓမၼတာ အတုိင္းပဲ ႏွစ္ကာလ သိပ္ရွည္ၾကာလာတဲ့ အခါမွာ အေဟာင္းေနရာကုိ အသစ္က အစား၀င္လာၿပီး အီဂ်စ္တုိ႔ရဲ႕ ေရွးေဟာင္း ဘာသာေရး ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြလည္း ေျပာင္းလဲလာခဲ့ပါတယ္။ အကဲြကဲြ အျပားျပား ပူေဇာ္ပသေနၾကတဲ့ နတ္ဘုရား ေတြကုိ စုစည္းလုိက္ၿပီး အသစ္ျဖစ္ထြန္းမႈ တစ္ရပ္ကုိ ထူေထာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ႏုိင္းလ္ျမစ္ကမ္း ႏွစ္ဖက္မွာ စိုက္ပ်ိဳးေရးကုိ အဓိကထား ရပ္တည္ေနၾကရသူေတြပီပီ ႏွစ္စဥ္ ျမစ္ေရလွ်ံၿပီး ေျမဆီေျမၾသဇာ ေျမႏွစ္ေတြရကာ စုိက္ပ်ိဳးသီးႏွံေတြ အထြက္ေကာင္းေစေရး အတြက္ သဘာ၀တရားႀကီးကုိ ကုိယ္စားျပဳတဲ့ လူတစ္ပုိင္း၊ တိရိစၦာန္တစ္ပုိင္း ႐ုပ္ထုေတြ စီမံၿပီး ကုိးကြယ္လာၾကပါတယ္။

အီဂ်စ္ေတြမွာ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ က်မ္းေတြ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မရွိခဲ့သည့္အျပင္ ဘုရားသခင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွန္ တရားကုိလည္း ထုတ္ေဖာ္ ေရးသားထားခဲ့တာ မေတြ႕ရပါဘူး။ ဒ႑ာရီေတြ၊ ပံုျပင္ေတြထဲမွာေတာ့ နတ္ဘုရားေတြ အေၾကာင္းနဲ႔ ၄င္းတို႔ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး ဆက္ႏြယ္မႈေတြကုိ ေရးသားထားၾကၿပီး ၄င္းတုိ႔ အထြတ္အျမတ္ ထားၾကတဲ့ ယံုၾကည္ ကုိးကြယ္မႈကုိ ပံ့ပုိးေပးထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ၄င္းတုိ႔ ဘာသာမွာ အဓိက ထားတာကေတာ့ ေနာင္တမလြန္ဘ၀ အတြက္ ယံုၾကည္မႈပါပဲ။ သက္မဲ့ခႏၶာကုိယ္ကုိေတာင္ ေနာင္တမလြန္ ဘ၀ခရီးအတြက္ စနစ္တက် ျပဳျပင္စီမံ ျမႇဳပ္ႏွံၿပီး ဂူသြင္းခဲ့ၾက ပါတယ္။ တမလြန္ ခရီးအတြက္ ေရႊ၊ ေငြ၊ ရတနာ စတဲ့ တန္ဖုိးရွိ ပစၥည္းေတြကုိလည္း ဂူထဲမွာ တစ္ပါတည္း ထည့္သြင္းေပးလုိက္ ၾကပါေသးတယ္။ လူကုိသာမက အိမ္ေမြးတိရစၧာန္ျဖစ္တဲ့ ေၾကာင္ေတြကုိေတာင္ စနစ္တက် ထုတ္ပုိးစီမံၿပီး ျမႇဳပ္ႏွံေပးေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ကတည္းက ေဖ႐ုိးဘုရင္ေတြရဲ႕ ဂူသခၤ်ဳိင္းပိရမစ္ ႀကီးေတြကုိ အီဂ်စ္ႏိုင္ငံမွာ ဗိသုကာ ပညာအဆင့္ျမင့္ျမင့္နဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့ ၾကတဲ့အျပင္ ႐ုပ္အေလာင္းေတြကုိလည္း မပုပ္မသုိး ရေလေအာင္ ေဆးစီရင္ၿပီး ထည့္သြင္း ထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ေဖ႐ုိးဘုရင္ေလး တြမ္တပ္ခမန္ရဲ႕ ေရႊမ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ကုိ ျမင္ရ႐ံုနဲ႔ အီဂ်စ္တုိ႔ရဲ႕ အႏုပညာ အဆင့္အတန္း အင္မတန္ ျမင့္မားတာကုိ တအံ့တၾသ သိႏုိင္ပါတယ္။ အီဂ်စ္တုိ႔ရဲ႕ အနိစၥက်မ္း ( Book of the Dead ) ကေတာ့ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ေနာင္တမလြန္ဘ၀ အတြက္ ဘယ္လုိ ျပင္ဆင္ရမယ္ ဆုိတဲ့ ၾသ၀ါဒေတြ ေရးသားတဲ့ က်မ္းျဖစ္ပါတယ္။

(ဆက္လက္တင္ျပပါမည္)
( Debbie Gill ၏ Religions of the World )

Posts

Followers

Labels

Comments