ေက်းဇူးတင္လႊာ


ဒီစာမ်က္ႏွာေလးျဖစ္ေျမာက္ဖုိ႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီေပးၾကတဲ့
ဘေလာ့ဂ္စာမ်က္ႏွာေပၚက စီနီယာေတြအားလံုး ဂ်ဴနီယာေတြအားလံုး
ဘေလာ့ဂ္ခ်စ္သူေတြအားလံုးကုိ ေက်းဇူးအထူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ။
ေအာင္ေျမ စာမ်က္ႏွာမွာ ခဏတာေရာက္ခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ တစ္ခုေလးေလာက္ အမွတ္တရျဖစ္သြားခဲ့ရင္ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။
ဒီအတြက္ ပင္ပန္းရ၊ ႀကိဳးစားရ တာေတြက ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဆုရည္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္လို႔ ….

Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog Welcome to Aung Myay Blog

Monday, December 29, 2008

နန္းဘုရား


နန္းဘုရားသည္ ကြမ္းေတာင္ေပါက္ လုိဏ္တစ္ဆင့္ဂူ ဘုရားျဖစ္ၿပီး (၁၂)ရာစုတြင္ နရပတိ စည္သူမင္း၏ သားမက္၊ မႏုဟာမင္း၏ျမစ္ နာဂသမန္း အမတ္က တည္ခဲ့သည္။ နာဂသမန္းသည္ ၄င္း၏ေဘးေတာ္ ျဖစ္ေသာ မႏုဟာမင္း ေနထုိင္ရာအရပ္၌ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ နန္းဘုရား တည္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ နန္းဘုရားတြင္ ေက်ာက္ဆစ္ ပန္းတေမာ့ လက္ရာမ်ားကုိ ေလ့လာႏုိင္သည္။ နန္းဘုရား အတြင္း အုတ္႐ုိးနံရံေပၚတြင္ ေက်ာက္ျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည္။ နန္းဘုရား၏ ဂူမႀကီးကုိ အတြင္းကြန္းစင္တုိင္ ေလးတုိင္က ေထာက္ထားၿပီး ေက်ာက္တုိင္ႀကီး ေလးတုိင္၏ မ်က္ႏွာတြင္ ဦးေခါင္းသံုးလံုးပါ ေက်ာက္ျဗဟၼာ႐ုပ္ ႏွစ္႐ုပ္ (ျဗဟၼာႀကီးသည္ ၾကာဖတ္မ်ားေပၚ ထုိင္၍ လက္ႏွစ္ဖက္က ေအာက္ခံ ၾကာ႐ုိးမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ဖူးပြင့္လာသည့္ၾကာပြင့္ ၾကာခ်ပ္မ်ားကုိ မထားဟန္) ဘီလူးပန္းဆဲြပံုမ်ား ႏွင့္ ေထာင့္ခ်ိဳး ဘီလူး ပန္းကိုက္႐ုပ္မ်ား ရွိသည္။

ထုိ႐ုပ္ပံုမ်ားကုိ ေက်ာက္သား တစ္တံုးစီ၌ ႐ုပ္ပုံ အပုိင္းအစမ်ား ထြင္းထုထားၿပီး ေကာ္ရည္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ ကပ္ကာ ေဖာင္းၾကြေအာင္ ပံုေဖာ္ထားသည္။ နန္းဘုရား အျပင္ဘက္ မ်က္ႏွာစာအားလံုး ေက်ာက္ခ်ပ္တုိ႔ျဖင့္ စီ၍ေဆာက္လုပ္ ထားၿပီး အျပင္နံရံ အေျခပတ္လည္တြင္ ကာလသာအုိး (ၾကာသြတ္အုိး) ပံုခံ ထားၿပီး အထက္တြင္ ၾကာပန္းၾကာႏြယ္မ်ား အၾကား မြန္အထိမ္းအမွတ္ ဟသၤာ႐ုပ္မ်ားကုိ ပတ္လည္တြင္ ထြင္းထုတန္ ဆာဆင္ထားသည္။

နန္းဘုရား၏ ဇာျပတင္းေပါက္ မ်ားကုိ ေက်ာက္အုတ္မ်ားျဖင့္ စီထားၿပီး ျပတင္းေပါက္ ပတ္လည္တြင္ ေက်ာက္ဆစ္ ပန္းၾကြမ်ား ထြင္းထုထားသည္။ ျပတင္းေပါက္မ်ား၏ အထက္တံကဲ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ စုိင္ေဘာင္တြင္ မကာရ္းပံု၊ အလယ္ရွိ ငွက္ေပ်ာဖူးတြင္ က်က္သေရ နတ္သမီး (ေက်ာ္ျဂီ-Kyauk-Sri) ပံုရွိသည္။ တံကဲအလယ္တြင္ ပန္းေျပာက္မ်ားပါေသာ ပု၀ါစည္းထားသည့္ ကလသာအုိး ပံုမ်ားကုိ ထြင္းထုထားသည္။

Friday, December 26, 2008

နဂါး႐ံုဘုရား


နဂါး႐ံုဘုရားသည္ ကြမ္းေတာင္ေပါက္ လုိဏ္တစ္ဆင့္ဂူ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ခရစ္ (၁၁) ရာစုေႏွာင္းတြင္ က်န္စစ္သားမင္း တည္ခဲ့သည္။ က်န္စစ္သားသည္ ေစာလူးမင္းရန္ေၾကာင့္ ျမင္းကပါရြာ အနီး ပုန္းေအာင္း ေနရစဥ္ ဇနီးျဖစ္သူ အပယ္ရတနာက သြားေရာက္ ေတြ႕ဆံုေလ့ရွိသည္။ တစ္ေန႔တြင္ အပယ္ရတနာ က်န္စစ္သားထံသြားရာ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည့္ က်န္စစ္သားကုိ နဂါးတစ္ေကာက္က ပါးျပင္းျဖင့္ မုိးေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ က်န္စစ္သားႏုိးလာလွ်င္ နဂါးလည္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည္။ ထုိအေၾကာင္းကုိ အပယ္ရတနာက က်န္စစ္သားမင္းအား ေျပာျပရာ က်န္စစ္သားက မိမိမင္းျဖစ္မည့္ နိမိတ္ဟု အပယ္ရတနာအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။ က်န္စစ္သား ပုဂံထီးနန္း ရရွိၿပီးေနာက္ ၄င္းအား နဂါးပါးျပင္မုိးထားရာ ေနရာ၌ နဂါး႐ံုဘုရား တည္ခဲ့သည္။


နဂါး႐ံုဘုရားကုိ မုိးေလ်ာ၊ ပစၥယာအဆင့္ဆင့္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး ပစၥယာအထက္တြင္ ကြမ္းေတာင္ႏွင့္ အထြတ္ေစတီ ေပါက္ထားသည္။ ပစၥယာမ်ား၌ ေထာင့္ေစတီမ်ား ရွိသည္။ နဂါး႐ံုဘုရားတြင္ နံရံမ်ားႏွင့္ စၾကၤပတ္လမ္း နံရံမ်ားတြင္ ဗုဒၶ၀င္ခန္းမ်ား၊ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာခန္း နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားကုိ ေရွးမြန္ဘာသာ ကမၸည္းစာမ်ားႏွင့္ တကြ ေတြ႕ရသည္။


နဂါး႐ံုဘုရား၏ အ၀င္ခန္းမေဆာင္ နံရံမုခ္ကပ္မ်ားတြင္ ဗုဒၶ၀င္ခန္း ျဖစ္သည့္ မယ္ေတာ္မာယာ အိပ္မက္ခန္း၊ ျမတ္စြာဘရား ေရႊခြက္ေမ်ာခန္း၊ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္မွ ဆင္းလာခန္း၊ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာခန္း၊ ပါလိေလယ်က (ပလလည္း) ေတာတြင္ သီတင္းသံုးခန္းႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳခန္း စသည့္ ေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္တု မ်ားႏွင့္ ဂူဘုရားအတြင္းရွိ လက္၀ဲ လက္ယာ နံရံမုခ္ကပ္ မ်ားတြင္လည္း သဲေက်ာက္ျဖင့္ ထုလုပ္ထားသည့္ ၾကာပလႅင္ေပၚရွိ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုမ်ား၊ ဒီပကၤရာဘုရား ေရွ႕ေမွာက္သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ ဗ်ာဒိတ္ခံယူပံု စသည့္ ေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္တု မ်ားကုိ ေလ့လာႏုိင္သည္။

နဂါး႐ံုဘုရား အျပင္ဖက္နံရံတြင္ တန္ဆာဆင္ထားသည့္ အဂၤေတပန္းေတာ့ လက္ရာမ်ား ျဖစ္သည့္ ဘီလူးပန္းဆဲြမ်ား အဂၤေတပန္း မ်ားကုိလည္း ေလ့လာႏုိင္သည္။ နဂါး႐ံုဘုရား အေျခမွ အတြင္း တံတုိင္းအထိ စဥ့္စိမ္းသုတ္ အုပ္ခ်ပ္မ်ား ခင္းထားသည္။

Wednesday, December 24, 2008

ေမတၱာပုဗၺဘာဂပဋိပဒါ (သုိ႔မဟုတ္) ကမၼ႒ာႏူပစာ

၁။ သေကၠာစ = စြမ္းႏိုင္သူ
၂။ ဥဇူစ = ေျဖာင့္ဖတ္သူ
၃။ သုဟုဇူစ = အလြန္ေျဖာင့္မတ္သူ
၄။ သုဝေစာစ = ဆုိဆံုးမလြယ္သူ
၅။ မုဒုစ = ႏူးညံ့သူ
၆။ အနတိမာနိ = မာန္မာနမရွိသူ
၇။ သႏၱဳႆေကာစ = ေရာင့္ရဲလြယ္သူ
၈။ သုဘေရာစ = ေမြးျမဴလြယ္သူ
၉။ အပၸကိေစၥာ = ကိစၥနည္းပါးသူ
၁၀။ သလႅဟုက၀ုတၱိ = ေပါ့ပါးေသာအျဖစ္ရွိသူ
၁၁။ သႏၱိၿႏၵိေယာစ = ၿငိမ္သက္ေသာ ဣေျႏၵရွိသူ
၁၂။ နိပေကာစ = ရင့္က်က္ေသာပညာရွိသူ
၁၃။ အပၸဂေမၻာ = မၾကမ္းတမ္း/ မ႐ုိင္းျပသူ
၁၄။ ကုေလသြနႏုဂိေဒၶါ = လူတုိ႔၌ မတြယ္တာသူ
၁၅။ နစခုဒၵမာစေရကိဥၥိေယန၀ိညဴ ပေရဥပ၀ေဒယ်ဳံ =
       ပညာရွိမ်ား ကဲ့ရဲ႕မည့္ အနည္းငယေသာ အျပစ္ေသာ္မွလည္း ေရွာင္က်ဥ္သူ

Sunday, December 21, 2008

မိတ္ေဆြ ႏွင့္ ရန္သူ


မိမိသည္သာလွ်င္ မိမိ၏ မိတ္ေဆြအစစ္ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ရန္သူအစစ္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္လွ်င္ မိမိသည္ မိမိ၏ မိတ္ေဆြ အစစ္ျဖစ္သည္။ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္၌ ေမ်ာနစ္လွ်င္ မိမိသည္ မိမိ၏ ရန္သူအစစ္ ျဖစ္သည္။

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)ႏွလံုးလွ ဓမၼာစာစု မွ

၀ါၾကြားျခင္း


မိမိႏႈတ္က ထြက္ေသာစကားတုိင္းကုိ မိမိသည္ပင္ တာ၀န္ခံရ ေလရာ မွန္ေသာစကား ကုိ တာ၀န္ခံမည္လား၊ ၀ါၾကြားေျပာေသာ စကားကုိ တာ၀န္ခံမည္လား။ မွန္ေသာ စကားကုိ တာ၀န္ခံျခင္းသည္ သစၥာထုိက္ေသာ ေၾကာင့္ မိမိအား ေကာင္းက်ိဳး ေပးေပလိမ့္မည္။ ၀ါၾကြားေျပာေသာ စကားကုိ တာ၀န္ခံျခင္းသည္ မုသား၌ ေရွး႐ႈ အက်ဳံး၀င္ ေသာေၾကာင့္ မိမိအား ဆုိးက်ိဳးကုိသာ ေပးေ၀ေပ လိမ့္မည္။

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)ႏွလံုးလွ ဓမၼာစာစု မွ

လူ႔တန္ဖုိး

လူ၏ စစ္မွန္ေသာ တန္ဖုိးသည္ စည္းစိမ္ရွင္၊ ဥစၥာရွင္ အျဖစ္ မတည္ပါ။ ေလာကအက်ိဳး၊ လူသားအက်ိဳး သယ္ပုိး ထမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈ အေပၚတြင္သာ တည္မွီပါသည္။ ကမၻာ့သမုိင္းစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္ လူေသေသာ္လည္း နာမည္ မေသဘဲ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားခဲ့သူမ်ားမွာ စည္းစမ္ရွင္၊ ဥစၥာရွင္ မဟုတ္။ လူသားအက်ိဳးျပဳ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ ပညာရွင္မ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။ ေလာကကုိ သာယာေစေသာ၊ လွပေစေသာ၊ ေမႊးရန႔ံသင္းပ်ံ႕ေစေသာ ေစတနာရွင္၊ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးမ်ား၏ ဂုဏ္သတင္းသည္ ႏွစ္ကာလ ပရိေစၦဒ မ်ားစြာကုိ ေက်ာ္လႊား ျဖတ္သန္းလ်က္ အစဥ္ထာ၀ရ သင္းထံု ေမႊးႀကိဳင္လ်က္ ရွိသည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ၏ ႏွလံုးလွ ဓမၼာစာစု မွ

အလဲအလွယ္

သူ၏ ႏွလံုးသား၌ သိမ္ေမြ႕မႈရွိသည္။ ႏူးညံ့မႈ ရွိသည္။ ႐ုိးသားမႈရွိသည္။ သန္႔စင္မႈရွိသည္။ ျမင့္ျမတ္မႈ ရွိသည္။ ႏွလံုးသား၌ တည္ေသာ ဤအလွတရားမ်ားကုိ ေငြေၾကးျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ အခြင့္အေရး တစ္စံုတစ္ရာျဖင့္ ျဖစ္ေစ အလဲအလွယ္ပင္ မလုပ္သင့္။ စိန္ေရႊ ရတနာ ဓနဥစၥာတုိ႔ကုိ ၀ိသမေလာဘျဖင့္ ရယူလိုမႈ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ႏွလံုးသား အလွတရားကုိ အထိအပါး မခံသင့္၊ အပြန္းအပဲ့ မခံသင့္၊ အဆံုးအ႐ႈံး မခံသင့္။ ။

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)ႏွလံုးလွ ဓမၼာစာစမွ

တန္႔ၾကည့္ေတာင္ေစတီ


တန္႔ၾကည္႔ေတာင္

ပုဂံေဒသတြင္ အေနာ္ရထာမင္း ၏ေကာင္းမႈ ျမတ္စြယ္ေတာ္ ေလးဆူမွာ ေရႊစည္းခံုေစတီ၊ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ ေစတီ၊ ေလာကနႏၵာ ေစတီႏွင့္ တူရင္းေတာင္ ေစတီ တုိ႔ျဖစ္သည္။ ျမတ္စြယ္ေတာ္ ၄ ဆူစလံုးအား ဆြမ္း၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္း၊ ဆီမီး ႏွင့္ အလွဴေငြမ်ားကုိ အညီအမွ် ကပ္လွဴပူေဇာ္၍ တစ္ေန႔တာ အတြင္း အၿပီးဖူးေမွ်ာ္ ႀကိဳညိဳပါက လုိရာဆႏၵျပည့္၀ မည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။

တန္႔ၾကည့္ေတာင္ ေစတီကုိ ေအဒီ (၁၀၅၉) တြင္ အေနာ္ရထာမင္း တည္ခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္းသည္ သီဟုိဠ္ ၌ ဘုရင္၀ိဇယဘာဟု(၁) ဆက္သလုိက္ေသာ စြယ္ေတာ္ကုိ ထပ္မံပြား၍ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ ေပၚရွိ သီရိဓမၼာေသာက မင္းတည္ခဲ့သည့္ ေစတီကုိ ျပဳျပင္မြမ္းမံကာ စြယ္ေတာ္ပြားကုိ ဌာပနာခဲ့သည္။

တန္႔ၾကည့္ေတာင္ ေစတီကုိ ေအာက္ေျခတြင္ ပစၥယာ အဆင့္ဆင့္ခံ၍ သပိတ္ေမွာက္ ေခါင္းေလာင္းပံု၊ ေခါင္းေလာင္းပံုတြင္ ပန္းဆဲြမ်ား တန္ဆာဆင္ ထားသည့္ ရစ္စည္း၊ ေဖာင္းရစ္ အဆင့္ဆင့္၊ ေဖာင္းရစ္မ်ား အထက္တြင္ ၾကာေမွာက္၊ ၾကာလန္၊ ငွက္ေပ်ာဖူး၊ ထီးေတာ္တုိ႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္။

တန္႔ၾကည့္ေတာ္ ေစတီကုိ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေစတနာရွင္မ်ားကျပဳျပင္ မြမ္းမံခဲ့သျဖင့္ ေစတီအသစ္သဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။

Sunday, December 14, 2008

ေလာကနႏၵာေစတီ



ေလာကနႏၵာ ေစတီကုိ ေအဒီ ၁၀၅၉ တြင္ အေနာ္ရထာမင္း တည္ခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာ မင္းသည္ သီဟုိဠ္ကၽြန္းမွ ဆက္သလုိက္ေသာ စြယ္ေတာ္ကုိ ထပ္မံပြား၍ ေလာကနႏၵာ သေဘၤာဆိပ္အနီး ကုန္းျမင့္တြင္ ေလာကနႏၵာ ေစတီတည္၍ ဌာပနာ ခဲ့သည္။


ေလာကနႏၵာ ေစတီကုိ ေအာက္ေျခတြင္ ရွစ္ေထာင့္ ပစၥယာခံထားၿပီး ရွစ္ေထာင့္ ပစၥယာ အလယ္တြင္ ပစၥယာသံုးဆင့္ႏွင့္ ေခါင္းေလာင္းပံု ရွည္ရွည္ ေဖာင္းရစ္ အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္။

ေလာကနႏၵာ ေစတီကုိ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပဳျပင္ မြမ္းမံခဲ့သျဖင့္ ေစတီအသစ္ ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနသည္။


ေလာကနႏၵာ ေစတီ အေရွ႕ဘက္ တန္ေဆာင္း အတြင္းတြင္ သဲေက်ာက္ အမာစားျဖင့္ ထုလုပ္ထားသည့္ ၁.၈၃ မီတာ (၆-ေပ)ခန္႔ ျမင့္သည့္ ဗုဒၶရုပ္ပြား ဆင္းတု (စ်ာနမုျဒာ) ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ႏုိင္ ပါသည္။

Wednesday, December 10, 2008

စိမ္းညက္အမဂူဘုရားႏွင့္ စိမ္းညက္ညီမေစတီ


စိမ္းညက္အမ ဂူဘုရားသည္ ကြမ္းေတာင္ေပါက္ လုိဏ္တစ္ဆင့္ဂူ ဘုရားျဖစ္ၿပီး စိမ္းညက္ညီမ ေစတီသည္ သီဟုိလ္ပံု ေစတီျဖစ္ကာ ခရစ္ (၁၂)ရာစု ကတည္းက တည္ခဲ့သည္။


ပုဂံေဒသရွိ ဂူဘုရားႏွင့္ ေစတီကုိ ပူးတဲြ တည္သည့္ ေရွးေဟာင္း သာသနိက အေဆာက္အအံု ႏွစ္ခု ( ျဖတ္စေရႊကူ ႏွင့္ ပုထုိး/ စိမ္းညက္အမဂူ ဘုရားႏွင့္ စိမ္းညက္ ညီမေစတီ အနက္ တစ္ခု ) အပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။


စိမ္းညက္အမ ဂူဘုရားတြင္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ အဂၤေတ ပန္းေတာ့လက္ရာ မ်ားရွိသည္။ စိမ္းညက္အမဂူ အတြင္းစၾကၤ ပတ္လမ္းနံရံ ႐ုပ္တုမ်ား ေနာက္ရွိ ေဗာဓိပင္ ပံုမ်ား၊ ေတာင္ဘက္ အာ႐ံုခံ ခန္းမတြင္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားပံု ပါရွိသည့္ စက္၀ုိင္းပန္း အထပ္မ်ား၊ သစ္ရြက္ပံု ပန္းတန္းမ်ား၊ အေရွ႕ဘက္ အ၀င္ ခန္းမနံရံတြင္ (၅၅၀) ဇာတ္ကြက္ ပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ ကႏုတ္ပန္း နံရံပန္းခ်ီမ်ား ရွိသည္။

Friday, December 5, 2008

ဂတိ (၅)ပါး



(၁) ေဒဝဂတိ
နတ္ျပည္မွ နတ္သား၊ နတ္သမီးမ်ား
(၂) မႏုႆဂတိ
လူ႔ျပည္မွ လူေယာက္်ား၊ လူမိန္းမမ်ား
(၃) နိရယဂတိ
ငရဲျပည္သုိ႔ က်ေရာက္ျခင္း
(၄) တိရစၦာနာဂတိ
တိရစၦာန္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေနျခင္း
(၅) ေပတဂတိ
ၿပိတၱာဘံုသုိ႔ ေရာက္ၿပီး ၿပိတၱာ(တေစၦ)ျဖစ္ရျခင္း။

ဘဝတစ္ပါးသုိ႔ ေျပာင္းသြား ကြယ္လြန္သူေတြမွာ သာဓု ေခၚႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိသလို သာဓုမေခၚ ဆုိႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဘဝတစ္ပါးကုိ ေျပာင္းသြား၊ ကြယ္လြန္ၾကသူ မည္သူမဟူ (နိဗၺာန္မ၀င္ ႏုိင္ေသးသမွ်) လားရာ ေရာက္ရာ ဂတိ(၅)ပါးမွာ က်င္လည္ ေနၾကရပါတယ္။

သာဓုေခၚဆုိျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဂတိ(၅)ပါးမွာ ေကာင္းတဲ့ ဂတိေတြကုိ ေရာက္သြား ရင္လည္း သာဓု မေခၚေတာ့ပါဘူး။ ေဒ၀ဂတိ (နတ္ျဖစ္)၊ မႏုႆတိ (လူျဖစ္)သြားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ ဂတိ ဒုဂၢတိ ျဖစ္တဲ့ နိရယဂတိ (ငရဲက်သူေတြ)၊ တိရစၦာနဂတိ (အဟိတ္တိရစၦာန္ ျဖစ္သြားသူေတြ) နဲ႔ ေပတဂတိ (ၿပိတၱာဘံု ေရာက္သြား သူေတြ) ဟာလည္း သာဓု မေခၚဆုိ ႏိုင္ပါဘူး။

ေပတဂတိ ဆိုတဲ့ ၿပိတၱာ ေတြမွာ ၿခြင္းခ်က္ ရွိပါတယ္။ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ၿပိတၱာ ေတြထဲမွာ ပရဒတၱဴ ပဇီတိက ဆုိတဲ့ ၿပိတၱာမ်ိဳးေတြသာ သာဓု ေခၚဆုိႏုိင္ၾကတာကုိ သိရပါတယ္။ ပရဒတၱဴ ပဇီ၀ိတ ဆုိတာကေတာ့ ပရ= သူတစ္ပါးတုိ႔ရဲ႕၊ ဒတၱ= ေပးေ၀တဲ့ အမွ်ကုိ၊ ဥပ= အမွီ ျပဳၾကၿပီးေတာ့ ၊ ဇီ၀ိတ= အသက္ရွင္ေနသူ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီၿပိတၱာေတြဟာ သူတုိ႔ျဖစ္ရာ ဘ၀ေတြမွာ အစားဆင္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲ၊ အ၀တ္ဆင္းရဲ စတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡေတြက လြတ္ေျမာက္ ေစႏုိင္တဲ့ သာဓု ကုိ ေခၚခ်င္ၾကပါတယ္။ ငါတုိ႔ကုိ ရည္မွန္းၿပီး ဘယ္သူကမ်ား အမွ်အတန္း ေပးေ၀ၾက မလဲ လုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ ေနသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးရဲ႕ ေပးဆပ္ခ်က္ (အမွ်ေ၀မႈ)နဲ႔ အသက္ရွင္ေနတဲ့ ၿပိတၱာေတြလုိ႔ ဆုိရပါမယ္။

သာဓု ေခၚဆုိျခင္းဟာ ဘာမွ အရင္းမစုိက္ ရပါဘဲနဲ႔ (ေငြေၾကး ဥစၥာ မကုန္က်ဘဲနဲ႔) ရရွိတဲ့ ကုသုိလ္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အမွ်ေပးေ၀တဲ့ သူလည္း အမွ်ေ၀တဲ့အတြက္ သူရဲ႕ ကုသုိလ္ဒါန ေလ်ာ့က်မသြားဘဲ သာဓု ေခၚတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္း ရရွိေစပါတယ္။ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္မွာ ဆီမီး ကူးညႇိ ထြန္းျခင္း၊ ပဲ့တင္သံ၊ အရိပ္၊ တံဆိပ္တံုး၊ (ဓာတ္ပံု႐ုိက္ျခင္း) စတဲ့ ဥပမာေတြ ျပဆုိထား ပါတယ္။ ဆီမီးတစ္တုိင္မွ မီးကူးဆက္ၿပီး ထြန္းခ်င္သေလာက္ ထြန္းေပမယ့္ ပထမဆီမီးတုိင္ ေလ်ာ့မသြားသလုိ ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

(အက်ဥ္းမွ် တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။)

Monday, December 1, 2008

ေရႊဆံေတာ္ေစတီ

ေရႊဆံေတာ္ေစတီကုိ ေအဒီ (၁၀၅၇) တြင္ အေနာ္ရထာမင္း တည္ခဲ့သည္။ ဥႆာပဲခူးမင္းသည္ ပုဂံ အေနာ္ရထာမင္း၏ စစ္ကူေၾကာင့္ ကၽြမ္းစစ္သည္မ်ာကုိ ေအာင္ႏုိင္ ခဲ့သည္။ ဥႆာပဲခူးမင္း သည္ အေနာ္ရထာမင္းကုိ ေက်းဇူးတုန္႔ျပန္သည့္ အေနျဖင့္ မြန္မင္းအဆက္ဆက္ ကုိးကြယ္ခဲ့သည့္ ဗုဒၶ ဆံေတာ္တစ္ဆူႏွင့္ သမီးေတာ္ မဏိစႏၵာကုိ ဆက္သခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာ မင္းသည္ ဗုဒၶဆံေတာ္ကုိ စေလသုိ႔ ကုိယ္တုိင္ ဆင္း၍ ႀကိဳယူခဲ့သည္။ ေအဒီ (၁၀၅၇)တြင္ ထုိ ဗုဒၶေရႊဆံေတာ္ကုိ ဌာမနာ၍ ေရႊဆံေတာ္ ေစတီတည္ခဲ့သည္။ ေရႊဆံေတာ္ ေစတီတြင္ မဟာပိႏၷဲနတ္႐ုပ္မ်ား ျပဳလုပ္ထား၍ မဟာပိႏၷဲ ဘုရားဟုလည္း ေခၚေ၀ၚခဲ့ ၾကသည္။ ေရႊဆံေတာ္ ေစတီကုိ ေလးေထာင့္ ပစၥယာ ငါးဆင့္အထက္၌ ရွစ္ေထာင့္ၾကာ ၀န္းခံ၍ ေခါင္းေလာင္းပံု၊ ရင္ဖဲြ႕ခါးပတ္၊ သပိတ္ေမွာက္၊ ေဖာင္းရစ္ စသည္ျဖင့္ ၀န္း၀ုိင္း႐ႈးတက္ကာ အထြတ္ ေစတီတင္ထားသည္။

ေရႊဆံေတာ္ ေစတီ၏ မ်က္ႏွာေလးဘက္တြင္ ဂႏၶကုဋီတုိက္မ်ားရွိၿပီး အတြင္းတြင္ သဲေက်ာက္ အမာစာျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေက်ာက္ဆင္းတုမ်ား ရွိသည္။

Followers

Labels

Comments